Silver till Adobe Cabernet Sauvignon i Hong Kong IWSC

Silver till Adobe Cabernet Sauvignon i Hong Kong IWSC

Adobe Reserva Cabernet Sauvignon har belönats med en silvermedalj i Asiens mest prestigefulla vintävling, Hong Kong IWSC. Medaljörerna utses av en internationell jury under fyra dagars blindprovningar i enlighet med IWSC strikta regelverk.

Adobe Reserva Cabernet Sauvignon har en fruktig doft av jordgubbar och svarta vinbär med inslag av örter och fat. Smaken är frisk och fruktig och vinet har en bra struktur, välbalanserade tanniner och en lång eftersmak. Passar perfekt till pasta bolognese, grillat nötkött, mogna hårdostar och charkuterier.
Art.nr. 6853
Se här i vilka Systembolagsbutiker du hittar vinet.

Emiliana Organic Vineyards grundades 1986 och har kommit att bli världens största producent av ekologiska viner. Hos Emiliana är man övertygade om att hållbara, ekologiska och biodynamiska jordbruksmetoder skapar friskare och mer produktiva vingårdar som i sin tur ger bättre druvor med unik karaktär. Vinhusets arbete baseras på två grundläggande principer; omsorg om miljön och respekt för de anställda. Läs mer här.