Viña Maipo i ny färgstark design

Viña Maipo i ny färgstark design

Under vintern uppgraderar storfavoriten Viña Maipo designen på sina flaskor och boxar. Viña Maipos viner har sålts i Sverige sedan 1996 och än idag, mer än 20 år senare, är vinerna en försäljningssuccé. Förutom en uppdaterad etikett så adderar man även en B Corp logo på flaskhalsen.

"Viña Maipo sticker ut mer än någonsin med en större etikett och en mer färgstark design. Viña Maipo vill med den nya designen förmedla det som varumärket står för och att vara det givna valet av vin för både små och stora stunder."

– Karolina Lansman, Brand Manager

Viña Maipo grundades 1948 och har i över 70 år producerat viner i Maipodalen, den äldsta och mest prestigefyllda vinregionen i Chile. Viña Maipo har med åren kommit att bli det största varumärken i Norden. Kanske tack vare produkternas kvalitet som år efter år håller en hög och stabil kvalitet. Viña Maipo är ett vin att lita på och det perfekta vardagsvinet med sin friska och fruktiga stil. Vinerna finns i halvflaskor, helflaskor och i bag-in-box, allt för att passa både det mindre och det större sällskapet.

B Corps standard är utvecklad av den icke vinstdrivna organisationen B-Lab, som anses ha de högst ställda kraven på företag inom socialt- och miljömässigt ansvarstagande och transparens. Ett företag som certifieras enligt B Corp behöver inte bara ta hänsyn till aktieägarna utan till alla som påverkas av företagets verksamhet på något sätt, så som anställda, leverantörer, samhället och miljön.

Läs mer om vinerna på vår hemsida.