2022 Green Company of the Year - Bonterra Organic Estates

2022 Green Company of the Year - Bonterra Organic Estates

I december annonserades vinnarna i The Drinks Business Green Awards 2022 och Bonterra Organic Estates tilldelades den prestigefulla utmärkelsen Årets Gröna Företag ("2022 Green Company of the Year").

Den prestigefulla utmärkelsen Årets Gröna Företag lyfter fram det viktiga och betydelsefulla arbete som Bonterra Organic Estates bedriver i samtliga delar av sin verksamhet med bland annat:

• Ekologisk certifiering
  • Har satt vetenskapliga mål inom hållbarhet
  • B-corp certifierade och har även blivit utsedda till "Best for the world"-företag inom miljöpåverkan av B Corp

Bakom The Drinks Business Green Awards står den ledande och välrenommerade brittiska tidskriften The Drinks Business. The Drinks Business Green Awards lyfter årligen fram och uppmärksammar företag inom dryckesbranschen om gör det lilla extra för att minska sin miljöpåverkan och göra skillnad i kampen mot klimatkrisen.

Om Bonterra Organic Estates

Bonterra Organic Estates grundades av Fetzer Vineyards 1987 och är baserade i Mendocino County, nära Kaliforniens norra kust. Platsen är idealisk för att producera ekologiska- och biodynamiska viner med de torra och varma somrarna, de svalkande dimmorna från Stilla havet, väldränerad jordmån och en bred mångfald av flora och fauna. Läs mer om Bonterra här och se vilka viner från Bonterra som finns i Systembolagets fasta sortiment här.

VCT Sweden AB är dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A., en av Sydamerikas största-, och världens femte största vinproducent. VCT Sweden grundades 2009 och har kommit att bli en av Sveriges största vinimportörer. Med ett helhjärtat fokus på viner från Chile, Argentina, USA och Sydafrika erbjuder vi ett brett sortiment av viner för alla tillfällen. Våra viner hittar du främst på Systembolaget men även på ett flertal restauranger runt om i landet.

Karolina Lansman

Brand Manager Viña Maipo, Frontera, Bonterra, Emiliana Vineyards