Bonterra Cabernet Sauvignon - Åter till försäljning

Bonterra Cabernet Sauvignon - Åter till försäljning

Sedan den 2 juni finns Bonterra Cabernet Sauvignon återigen tillgänglig i Systembolagets sortiment. Nylanseringen har varit efterlängtad av ett flertal konsumenter vilket vi tycker är jättekul.

Vinet lanseras i beställningssortimentet, men vår förhoppning är att efterfrågan ska vara så pass hög att produkten hittar tillbaka ut i hyllorna. Till dess kan man enkelt göra sin beställning på www.systembolaget.se, i butik eller per telefon.

Bonterra Cabernet Sauvignon är inte bara omtyckt av konsumenterna utan även journalisterna brukar ge vinet fina recensioner, här är några av de senaste:

Mer än prisvärt - Allt om mat (nr 1, 2014)
"Mjukt och balanserat med svarta vinbär, örter och viol" - M Magasin (2014-01-22)
Rekommenderas - Allt om vin (nr 11, 2013)
FYND! - HD, Magnus Eriksson (2013-12-06)
Betyg 5 (av 5) - Östran "5 prisvärda ekodrycker" (2013-09-24)
5 stjärnor (av 5) toppklass! - Nerikes Allehanda, Jens Dolk (2013-08-17)
Väl prisvärt - Dina Viner (2013-06-28)

Bonterra Cabernet Sauvignon har en doft och smak av körsbär och svarta vinbär samt toner av rostad ek och vanilj. Ett välbalanserat vin som passar utmärkt till nöt- och lamm, gärna grillat. Om du vill läsa mer, gå in på vår hemsida.

Artikel.nr: 6710

Concha y Toro Sweden

Concha y Toro Sweden, dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A grundades i januari 2009. Concha y Toro S.A är Sydamerikas största exportföretag av vin och världens sjätte största vinproducent. Med ett helhjärtat fokus på viner från Sydamerika och USA erbjuder vi ett brett sortiment från bland annat Casillero del Diablo, Trio, Sunrise, Viña Maipo och Trivento. Vi erbjuder även ekologiskt odlade druvor från Emiliana i Chile och Fetzer med Bonterra i Kalifornien.