Ett av världens mest beundrade vinvarumärken

Ett av världens mest beundrade vinvarumärken

För femte året i rad har Viña Concha y Toro utnämnts till "ett av världens mest beundrade vinvarumärken" av den brittiska tidskriften Drinks International.

I år tilldelades Concha y Toro som en prestigefull femteplats i den ansedda rankingen, vilket stärker Concha y Toros position i vinindustrin.

”Att få erkännandet som ett av världens mest beundrade vinvarumärken är än mer relevant under ett år som 2020... Vi är mycket stolta över det förtroende som våra kunder visar Concha y Toro på samtliga marknader” - Eduardo Guilisasti, VD Viña Concha y Toro.

Listan över de "50 World's Most Admired Wine Brands 2021" publicerades i den senaste upplagan av det vin- och spritmagasinet "Drinks International". Topplistan tas fram årligen med hjälp av en framstående jury bestående av Masters of Wine, konsulter, vinmakare, vinskribenter, utbildare och analytiker.

Topp 20 "World´s most admired wine brand" 2021:

• Familia Torres, Spain
  • M. Chapoutier, France
  • Chateau D’Yquem, France
  • Ämnen

VCT Sweden AB är dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A., en av Sydamerikas största-, och världens femte största vinproducent. VCT Sweden grundades 2009 och har kommit att bli en av Sveriges största vinimportörer. Med ett helhjärtat fokus på viner från Chile, Argentina, USA och Sydafrika erbjuder vi ett brett sortiment av viner för alla tillfällen. Våra viner hittar du främst på Systembolaget men även på ett flertal restauranger runt om i landet.