Flera vinster i Vinordic Wine Challenge 2014

Flera vinster i Vinordic Wine Challenge 2014

Igår, den 6 maj 2014, korades vinnarna i årets upplaga av Vinordic Wine Challenge och vi gick inte därifrån tomhänta utan med oss hade vi följande priser:

Viña Maipo Chardonnay
BEST VALUE - i kategorin: Vitt vin på flaska 0-59 kr

Art.nr: 6671

Adobe Reserva Rosé
GULD & BEST VALUE - i kategorin: Rosévin på flaska 70-79kr

Art.nr: 6357

Casillero del Diablo Late Harvest
SILVER + BEST VALUE
- i kategorin: Naturligt sött vin <149 kr

Art.nr: 2735

Vinordic Wine Challenge är vintävlingen som utser Sveriges mest prisvärda viner. Medan de flesta andra vintävlingar går ut på att sätta en kvalitetsstämpel på vinet, fokuserar Vinordic Wine Challenge på smakupplevelsen i förhållande till priset. Vilket vin ger mest valuta för pengarna?

Tävlingen avgörs genom att en vinnare i varje prisklass utses inom sin tävlingskategori. Sedan går dessa vidare till en final där de ställs mot varandra och utifrån det koras en guld-, silver och bronsmedaljör inom respektive klass. Det gör att ett enkelt budgetvin kan hävda sig mot ett lyxigt samlarvin.

Juryn består utav Susanne Berglund Krantz, Ulf Engelhardt, Jan Rosborn, Gunilla Hultgren Karell, Claes Löfgren, Anders Röttorp, Magnus Waern, Åsa W Karlsson och Sofia Ander. Juryns ordförande är Bengt-Göran Kronstam

Concha y Toro Sweden

Concha y Toro Sweden, dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A grundades i januari 2009. Concha y Toro S.A är Sydamerikas största exportföretag av vin och världens sjätte största vinproducent. Med ett helhjärtat fokus på viner från Sydamerika och USA erbjuder vi ett brett sortiment från bland annat Casillero del Diablo, Trio, Sunrise, Viña Maipo och Trivento. Vi erbjuder även ekologiskt odlade druvor från Emiliana i Chile och Fetzer med Bonterra i Kalifornien.