Fastigheten Häggen 24 i Falun

Vectura har förvärvat fastigheten Häggen 24 i Falun

På fastigheten finns idag en nyöppnad förskola som drivs av Norlandia och planarbete pågår med avsikt att framöver på fastigheten utveckla ett vård- och omsorgsboende. Säljare av fastigheten är den lokala fastighetsutvecklaren AE Capital.

- Vi är glada att kunna presentera ytterligare en etablering i tillväxtregionen Falun-Borlänge och ser fram emot ett samarbete framåt tillsammans med Norlandia. Ett detaljplanearbete pågår tillsammans med Falun kommun för att möjliggöra utveckling av ett vård- och omsorgsboende intill förskolan. Att möjliggöra för våra äldsta och våra yngsta i samhället att mötas skapar glädje och bidrar till nyfikenhet. Det är två verksamheter som passar väldigt bra tillsammans, säger Katarina Fu, Affärsenhetschef Samhällsfastigheter på Vectura.

- Vi är stolta över att välkomna ytterligare en förskola i Falun till Norlandia Förskolor. Vi är sedan många år aktiva i kommunen, då vi driver ett flertal förskolor med en innovativ skid- och friluftsprofil. Att vi nu expanderar ytterligare, är helt i linje med vår tillväxtstrategi att växa i kluster, säger Johannes Stiigh, Sverigechef på Norlandia Förskolor.

Läs mer på:

norlandia.se