Vedum lanserar ny digital produktguide

Nu kan du lättare komma åt fakta om Vedums produkter direkt från den ordinarie webbsajten. Från och med vecka 42 är företagets hela produktdatabas åtkomlig externt.

− Det är ytterligare ett steg i det digitaliseringsarbete som gör Vedum öppnare och mer tillgängligt, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Vedums interna produktguide för kök har varit tillgänglig externt sedan hösten 2016. Nu öppnar företaget även sin produktguide för bad, så att återförsäljare och B2B-kunder kan komma åt all information om produkterna snabbt, lätt – och när som helst.

− Strukturen är samma som i vår tryckta badprislista. Den stora fördelen med det digitala formatet är att det blir enklare att snabbt få en överblick över sortimentet och visa hur en produkt ser ut om du byter exempelvis bredd, material eller lucka på ett skåp, säger Marianne Färlin.

Så här gör du: Gå in på www.vedum.se och klicka på ”För företagskunder” längst upp till höger. Länken tar dig till en sida där vi samlat produktfakta, referenser från tidigare projekt och genvägar till mediabank och pdf-dokument.

− Här går det att söka en produkt med hjälp av artikelnummer eller en benämning och sortera på pris, bredd, höjd eller djup. Med den nya tjänsten ökar vi servicen och blir öppnare och mer tillgängliga för våra kunder och samarbetspartners, säger Marianne Färlin.