En badrumsdröm i somriga kulörer – Vedum presenterar Zone i dimgrön

En badrumsdröm i somriga kulörer – Vedum presenterar Zone i dimgrön

Svenska Vedum presenterar en helt ny badrumsmiljö, med en dimgrön inredning och himmelsblå väggar. En kombination som skapar en lustfylld kontrast mot de stilfulla detaljerna. I miljön visas serien Zone i kulören dimgrön med den vackra topplattan Turbine Grey. Och som pricken över i:et har badrumsspegeln Grann kommit i större format, vilket skapar en vacker rymd i det eleganta badrummet.

Med somrigt blå väggar och en dimgrön inredning bjuder svenska Vedum nu in till en ny badrumsmiljö som påminner om försommarens vackra dagar. Inredningen i miljön präglas av avskalade former och de sobra kulörerna har hämtat inspiration från naturen.

I miljön finns en ny kombination av en omtyckt Vedumklassiker. Lagom till femårsjubileet av den populära badrumsserien Zone presenterar Vedum nämligen Zone i den harmoniska kulören dimgrön tillsammans med den nya taktila topplattan Turbine Grey i kompositsten. Plattan ger en härlig känsla av kalksten. Att allt fler väljer sten till sina badrum är en trend som kommit för att stanna – och det gäller också de gröna kulörerna:

– Zone lanserades 2018, och har sedan dess blivit en favorit för alla som vill ha ett harmoniskt badrum som andas balans, stillhet och styrka. Våra gröna kulörer är fortfarande otroligt populära bland våra kunder. I vår nya miljö har vi vågat utmana, och matchar den dimgröna nyansen med himmelsblått. Jag upplever att kombinationen ger en känsla av grönskande sommar, men bidrar samtidigt med lugn och avkoppling året om, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum Kök & Bad.

Detaljerna som gör helheten

Den runda och omtyckta badrumsspegeln Grann gjorde i år entré i en ny och större storlek. I den nya badrumsmiljön skapar Grann, med en diameter på en meter, extra rymd och luftighet till rummet. Spegeln kombineras med den minimalistiska belysningen Skyarp i svart, vilket skapar en trendsäker duo.

Ovanpå den kalkstensliknande topplattan syns det runda tvättstället som ger ett mjukt intryck och bjuder på generösa avställningsytor vid handfatet. Den nya badrumsmiljön har också kompletterats med vägghängda hyllor i svart metall och knoppar på väggen, som adderar en dos stilsäker förvaring. De svarta detaljerna kontrasterar pricksäkert mot de sobra kulörerna.

– Vi vill att alla ska kunna planera sitt drömbadrum, och med Zone gör vi det möjligt! Här visar vi hur man med ett fåtal delar kan skapa ett otal kombinationer. Perfekt för alla som vill skapa en lyxig hotellkänsla på hemmaplan, eller bara sätta en personlig prägel på sitt badrum, säger Jenny Andersson.