En köksdröm i mörka toner – Vedum presenterar Liv i brun ek

En köksdröm i mörka toner – Vedum presenterar Liv i brun ek

Svenska Vedum presenterar nu en ny köksmiljö med en exklusiv känsla i det nya utförandet brun ek. Här möter luckan Liv den matta kalkstensinspirerade kompositstenen Shitake och tillsammans bildar de en köksdröm för livets alla stora och små tillfällen.

Företaget Vedum Kök & Bad har designat och tillverkat vacker, funktionell och långsiktig design för de svenska hemmen i 105 år. Nu presenteras årets andra köksmiljö: Ett sobert kök fyllt av funktion och naturmaterial med exklusiv känsla. De mjukt beige väggarna ger en varm och inbjudande känsla, medan det nya vitrinskåpet med infräst belysning och glas ända ner till golvet ger köket en personlig karaktär och gott om förvaring.

– När vi tog fram miljön ville vi skapa ett sobert kök med exklusiv känsla, och jag tycker verkligen vi har lyckats. Den brunbetsade eken skapar den där magin som bara ett gediget träslag gör. Det blir en perfekt symfoni av lugn, elegans och funktionalitet, där vitrinskåpen är pricken över i:et, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Detaljerna som gör helheten
I den nya köksmiljön syns flera omsorgsfulla och smarta detaljer, allt för att köket ska kunna levas med och älskas så länge som möjligt. Förutom vitrinskåp och köksö finns en funktionsvägg med jalusi som gör det enkelt att antingen dölja eller visa upp sin förvaring och som blir en perfekt plats för kaffemaskinen och favoritkopparna.

Nytt för i år är också den kalkstensliknande kompositstenen Shitake och vitrinskåpet i köksön som tillsammans med de mjukt beige väggarna och den sandbeige Bolonmattan omsluter hela miljön.

För det är just detaljerna som gör helheten i köket, enligt Jenny Andersson. För den som funderar på hur man ska tänka när man skapar sitt drömkök har hon några experttips att dela med sig av:
– Fundera på vad som är de viktigaste funktionerna i ett kök för dig. Vad får dig att bli glad i hjärtat och hur vill du underlätta flödet i köket? Är det ett fantastiskt vitrinskåp där du kan njuta av att se dina fina glas eller din favoritvas, eller är det en väl tilltagen arbetsyta för bullbak med barnen? Jag tror att just den där omtanken för detaljerna är det som skapar ett kök att trivas med länge.

Under året presenterar Vedum Kök & Bad fler nyheter för hemmets alla rum och tillfällen. 2024 präglas av det harmoniska, balanserade och naturnära tillsammans med praktiska lösningar som speglar dagens och morgondagens livsstil. Allt för att hemmet ska älskas och få hjärtat att bulta lika varmt idag som imorgon, det är att leva med omtanke.