Flödande färger i perfekt balans

Flödande färger i perfekt balans

Nu lanserar Vedum den nya serien Zone i en distinkt åskblå miljö med färger som går ton i ton.

– Ett badrum med ett starkt taktilt uttryck, säger Vedums marknadschef Marianne Färlin.

Det moderna livet innebär ofta ett flöde av intryck, möten och utmaningar. När intensiteten ökar förstärks behovet av miljöer där vi finner balans, stillhet och styrka.

Badrummet har länge varit en sådan plats och i år tar Vedum den insikten ett steg längre och lanserar serien Zone som fångar upp trender som hälsa, mindfulness, yoga, natur och spa.

– I den här miljön går färgerna ton i ton för att skapa en flödande, monokrom miljö i perfekt balans. Det handmålade franskinspirerade kakelgolvet ger en stark taktil känsla som gör badrummet trivsamt och livfullt, säger Marianne Färlin.

Tvättstället har ett mjukt och stilrent uttryck som förstärks av det stenliknande, lättskötta och exklusiva materialet Solid Surface.

Det monteras semi-nedfällt i en topplatta och kompletteras här med underskåp och rejäl spegel som gör sminkning och rakning enklare.

I fokus!
Flödande färger som går helt ton i ton. Den nya kulören åskblå skapar ett starkt och distinkt uttryck.

Tips!
Vedums nya tillbehörsserie Hold sätts enkelt upp med en dubbelhäftande tejp för att slippa hål i väggen. Finns som handdukskrok,toarullehållare och handduksstång i krom eller mässing.

Vedum Kök & Bad utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer inredning för kök, badrum, tvättstuga och förvaring. Bolaget grundades 1919 och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch med cirka 460 anställda och en omsättning 2017 på cirka 740 miljoner kronor. Vedum Kök & Bad ägs av bröderna Magnus Efraimsson och Niklas Efraimsson. Huvudkontor och fabrik ligger i Vedum, Västergötland. www.vedum.se