Hållbara nyheter från Vedum

Trendigt och hållbart är temat för årets köksnyheter från Vedum. Nu lanseras bland annat ett grått, modernt kök med Svanenmärkt lucka och ett traditionellt kök med samtida funktioner och design.

Redan i höst tjuvstartar Vedum sitt 100-årsjubileum med jubileumsköket Anno 2019. Det är ett klassiskt kök med luckan Alice i bland annat olika vitrinutföranden, porslinsho, blandare i gammal stil och häll med inbyggd fläkt som ger köket ett öppet utseende.

− Vi vill visualisera att vi funnits i 100 år under 2019, samtidigt som köket förstås är helt samtida vad gäller funktion och design.

Trendigt och långsiktigt hållbart på samma gång, säger Marianne Färlin, Vedums Vice VD.

Under hösten lanserar också Vedum den nya Svanenmärkta luckan Nora.

− Det är en modern och slitstark lucka med tydlig textur som vi har utvecklat med utgångspunkt i vårt hållbarhetsarbete och den ökande efterfrågan på miljömärkta alternativ, säger Marianne Färlin.

Tips!
Följ Vedum på sociala medier och på webben, så får du massor av inredningsinspiration. Du kan också läsa både köks- och badrumskatalog online – eller beställa dem i pappersversioner.

I fokus!
Den nya Svanenmärkta luckan Nora har en tydlig, livfull textur och är utvecklad med utgångspunkt Vedums hållbarhetsarbete.

Vedum Kök & Bad utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer inredning för kök, badrum, tvättstuga och förvaring. Bolaget grundades 1919 och är Sveriges största familjeägda företag i sin bransch med cirka 460 anställda och en omsättning 2017 på cirka 740 miljoner kronor. Vedum Kök & Bad ägs av bröderna Magnus Efraimsson och Niklas Efraimsson. Huvudkontor och fabrik ligger i Vedum, Västergötland. www.vedum.se