Inspiration från Vedum: Fem tvättstugor med funktion och harmoni

Inspiration från Vedum: Fem tvättstugor med funktion och harmoni

Tvättstugan är ett rum som förtjänar kärlek. Med tanke på alla timmar som spenderas där är den värd lite extra omtanke för att bli så funktionell och trevlig som möjligt. Vedum presenterar här fem praktiska, harmoniska och luftiga tvättstugor att inspireras av.

Den personliga tvättstugan blir allt vanligare i de svenska hemmen. Familjeföretaget Vedum Kök & Bad ser ett ökat intresse för att skapa en praktisk och funktionell tvättstuga som ger utrymme för mer än bara klädvård, sortering och vardagsbestyr.

För att skapa en tvättstuga med det där lilla extra krävs genomtänkta lösningar och smarta val. Alternativen hos Vedum är många, och det går att skapa ett rum skräddarsytt efter smak och behov. Valet av kulör, material och knoppar eller handtag gör stor skillnad för rummet. Dessutom finns det små knep som kan göra att tvättstugan kan segla upp som ett nytt favoritrum hemma.

– Det finns alla möjligheter att skapa en tvättstuga som blir lika omtyckt som sovrummet eller köket, det krävs bara lite kärlek och omtanke. Nyckeln är att tänka på smart förvaring, luftiga arbetsytor och den där personliga touchen. En vacker kulör på luckan, mjuka textilier och en tavla eller växt gör mycket för känslan, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Fem tvättstugor från Vedum:

1. Ny miljö 2023: Badrum och tvättstuga i ett – mycket funktion på begränsad yta
Visst går det att få till badrum och tvättstuga på begränsad yta, det gäller bara att tänka smart. I det här rummet står funktionen i fokus – utan att tumma på designen. Här binder luckan Maja i sandbeige samman badrumsmöbel och tvättstugan i kombination med solgula och blå toner i en avskalad men modern atmosfär.

2. Med förvaring uppåt väggarna
Att gömma stöket är en framgångsfaktor i tvättstugan, och då behövs gott om förvaring och dolda lösningar. I denna tvättstuga, med den släta luckan Maja i betonggrå finns just det. I kombination med luftiga arbetsytor passar den utmärkt till tvättbestyren. Att addera en sittbänk i tvättstugan är ett smart sätt att få mer förvaring, avställningsyta och förstås – sällskap!

3. Miljömärkt och
genomtänkt
Välkommen in i en tvättstuga med harmoni och balans. Här finns gott om avställningsytor och förvaring, där den öppna vägghyllan är pricken över i:et. Den Svanenmärkta luckan Nora grå ger ett stilrent uttryck och går fint ihop med laminatbänkskiva i trivsam ek. Med vitvaror i arbetsvänlig höjd blir det enkelt att sortera och hänga sin tvätt.

4. En varmgrå vardagshjälte
Våra hem ska rymma allt från familjeliv och vardagsbestyr till arbete och läxor. Då behöver rummen vara flexibla. I den här luftiga tvättstugan, med luckan Alice i varmgrå finns det plats för det mesta – smarta arbetsytor, klädvård, praktisk förvaring. Den genomtänkta tvättkorgsgömman fungerar precis lika bra som skrivbord för hemarbete och läxläsning.

5. En harmonisk oas
I den här miljön skänker den släta luckan Maja i sandbeige harmoni och balans till tvättstugan. De svarta knopparna och bänkskivan i svart laminat ger en distinkt och behaglig kontrast.