Välkommen in i det skogsgröna hemmet – Vedum presenterar badrumsklassikern Flow i den populära kulören

Sedan svenska Vedum presenterade kulören skogsgrön för några år sedan, har den kommit att bli en stor favorit. Nu presenteras en skogsgrön variant av badrumsklassikern Flow 1000, i ett badrum målat i samma nyans. ”Just den skogsgröna kulören har en lugnande effekt på oss, precis som naturen självt”, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

För det svenska familjeföretaget Vedum Kök & Bad, som har sin tillverkning i det lilla samhället med samma namn, är naturen alltid närvarande. Det märks i såväl kulörer som materialval. Nu presenterar Vedum en ny badrumsmiljö med Flow 1000 i skogsgrön. I miljön möter ett stilsäkert, ljust terazzogolv väggar som målats i två av Vedums kulörer, linnebeige och skogsgrönt. Spegeln Anten, även den en favorit bland Vedums kunder, syns också i miljön.

– Vi ser att målade väggar i badrummet kommer mer och mer, och de kulörer som vi har tagit fram de senaste åren är fantastiskt vackra även på väggarna. Just skogsgrönt har en lugnande effekt på oss, precis som naturen självt. Jag är väldigt förtjust i att kombinera den med andra naturnära kulörer, för att få till en fin harmoni. Till exempel så trivs den fint tillsammans med vår linnebeige och varför inte använda rostbrunt som accentfärg! säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum Kök & Bad.

Flow är skapad av designern Jesper Ståhl för Vedum, och har sedan den lanserades 2009 blivit en av Vedums storsäljare. Under årens lopp har den förnyats otaliga gånger, med fler storlekar och bredder, nya material och kulörer. Badrummet med Flow 1000 i skogsgrönt, ligger i anslutning till ett vackert sovrum där ett exklusivt dressingroom i valnöt är med och bidrar till helheten.

– Jag är väldigt entusiastisk över det här badrummet. Det är de rena linjerna, i kombination med mjuka former och det taktila, tunna tvättstället som gör miljön så vacker. Underskåpet ger gott om förvaringsutrymme och smälter ihop så fint med väggfärgerna, säger Jenny Andersson.

Skogsgrönt är en kulör som trivs i hela hemmet. Från köket till badrummet – när Vedums skogsgröna sortiment hittar in i våra hem kommer naturen närmare. Kulören lanserades av Vedum under 2019 och presenterades då som en trendig flört med skog och mossa. Att inreda med naturnära toner är en trend som håller i sig – 2022 kan kunderna välja skogsgrön till nästan alla Vedums produkter. Till köket, tvättstugan, badrummet, hallförvaringen eller förvaringsväggen. Det är fantasin som sätter gränserna.