BIM-objekt

Veg Tech BIM – virtuell modell av verkligheten

Nu lanserar Veg Tech BIM-objekt för sedumtak, Hydropack® sedum ört gräs, torräng för tak och takdetaljer.

Byggbranschen förändras snabbt och går mot en digitalisering och vi vill så klart ligga i framkant. Att använda BIM i arbetsprocessen har många fördelar för en effektiv planering och att samla information kring byggprojektets BIM-modell.

”Vår satsning på BIM kommer att utvecklas i takt med branschens digitalisering. Vi vill erbjuda våra systemlösningar även digitalt för våra kunder inom konstruktion och bygg”, det säger Sofie Karlsson som har utvecklat Veg Techs BIM-objekt.

På vegtech.se kan du ladda ned Veg Techs konstruktionslösningar och ritningsunderlag i olika format. (.revit, .dwg och pdf)

BIM-ansvarig på Veg Tech, Sofie Karlsson, ska@vegtech.se

Under 30 års tid har vi på Veg Tech odlat och utvecklat olika system för att skapa stadsgrönska i hela Norden. Veg Tech erbjuder även kompletta systemlösningar för tak- och fasadvegetation, gröna innergårdar, erosionsskydd och vattenrening. Den största delen av produktionen sker i egna odlingar i Småland.

Presskontakt Kommunikatör 0472-363 05