Velour by Nostalgi lanserar Svanenmärkta Jeans

Velour by Nostalgi satsar på Svanen-märkta bottnar

Som det värderingsdrivna varumärke Velour by Nostalgi är blir nästa stora satsning Svanenmärkta jeans och chinos. Velour by Nostalgi har sedan de uppdaterade chinoshistorien 2008, med lanseringen av Adan chino, satsat vidare på sitt reason to be; klassiskt hållbart mode för mannen i tiden.

”Vi har nu som fokus att 2016/17 leverera ut de första Svanen-märkta jeansen/chinosen i egna kanaler och till utvalda kunder. Vi har dessutom redan beställda par till vårt nätverk. Det arbete som nu sker i bolaget är att utveckla våra bottnar till en hållbar produkt tillsammans med försäljningschef Johan Hall (fd Tiger jeans, Lee & Wrangler, med 22 års erfarenhet av jeans).

Samarbetet med vår producent, Svanen och vårt team möjliggör resan mot en hållbar produkt.

Vi strävar mot att göra hela kollektionen hållbar och har sedan länge arbetat med att inkludera hållbara material såsom lin i vår kollektion av skjortor, kavajer och rockar. Som varumärke har vi en övergripande ambition och vision att vara ett ansvarsfullt klädmärke”. .

...säger Grundaren och creative Director Per Andersson

Read more about the Svanen Certificate here: www.svanen.se/en