Vembla kör Full Fart Framåt med Djurgården Fotboll

Vembla, som erbjuder hemleverans av mat- och apoteksvaror så snabbt som inom 15 minuter, fortsätter att trycka på snabbhet genom att inleda samarbete med Djurgården Fotboll.

Genom samarbete med Djurgården Fotboll kan Vembla ytterligare förstärka några av våra främsta kännetecken såsom hög fart och pålitlig leverans.

Vembla och Djurgården utgör ett bra lag tillsammans. Vembla kan göra vardagen lite lättare för folk, till exempel för föräldrar till fotbollsspelande barn. Som förälder är det en utmaning att hinna jobba, läsa läxor samt köra barnen till alla träningar och matcher. Det kräver ett högt tempo och noggrann planering och där kan Vembla förhoppningsvis fylla en viktig del av vardagens pussel.

Daniel Malmgren Affärsområdeschef Företag och Partners Djurgården Fotboll:

• Vi är oerhört glada över att kunna inleda ett samarbete med Vembla, Vembla är en innovativ lösning för alla oss som har svårt att få livspusslet att gå ihop. Man är dessutom verksam i ett område där många av våra ungdomspelare har sin hemvist, Genom att Vembla samarbetar med lokala aktörer så gynnar man även sina lokala handlare. Man levererar dessutom extremt snabbt och miljövänligt. Att inleda ett samarbete med Vembla som både kan underlätta för många Djurgårdare samt att man gynnar lokala aktörer i de områden där vi är verksamma känns väldigt bra säger

Sebastian Malmberg, medgrundare till Vembla:

• Vi på Vembla strävar hela tiden mot att vara en del av det lokala samhället. Samarbetet med Djurgården är därför ytterst givande och ett sätt för oss att nå både barnfamiljer och ungdomar lokalt och med hög relevans.” Sebastian Malmberg, medgrundare till Vembla’

Vembla levererar i dagsläget till Sthlms innerstad och halva Lidingö och expanderar kontinuerligt till andra områden. Planen är att 2022 finnas i ett 40-tal städer i Sverige.

Vembla kopplar samman lokala butiker med kunder för att underlätta i folks vardag. Tjänsten lanserades i mars 2020. Via Vemblas app kan kunder beställa och få hemleveranser av matvaror och apoteksprodukter från egna lager så snabbt som på 10 minuter eller med sin veckohandel från utvalda lokala matbutiker. Tjänsten har på kort tid blivit mycket populär i Stockholms innerstad både bland vuxna, barnfamiljer samt äldre som velat undvika folksamlingar.