Från 30 till 100 miljoner i omsättning

Harmoniq som säljer parfym, makeup och hudvård har nyligen lanserat sin nya e-handel på Vendres plattform. De har ett tydligt mål med denna satsning, att ta sin e-handel från 30 miljoner till 100 miljoner i omsättning på 2 år. Ett tufft mål men fullt möjligt med hjälp av smarta funktioner för merförsäljning och med en tydlig plan för varje steg framåt.

"När vi nu bestämt oss för att satsa, så gjorde jag en ordentlig research av marknaden för vilken plattform som vi behövde. Då blev det självklara valet Vendre för att vi ska kunna skala upp vår verksamhet och inte behöva tänka på att byta plattform igen" säger Arman Persiano som är grundare och VD för Harmoniq.

Arman fortsätter berätta att de jobbar extremt hårt med att hela tiden ligga steget före och erbjuda sina kunder anpassade erbjudanden utifrån vad kunden är intresserad utav, men också, som många missar, att faktiskt erbjuda de produkter som de vet är anpassade för sina kunders unika behov för hud och hår.

"Det handlar om en snygg och användarvänlig design, samt en smart och personaliserad marknadsföring” - säger Arman.

Contenthub för levande sajt:

Harmoniq jobbar frekvent med att ta fram olika blogginlägg och inspirerande artiklar. Det gör att de har möjlighet att komma ännu högre upp på sökmotorerna med rätt texter, produkter och guider för sina kunder att hitta rätt produkt. Vendres Contenthub är till för att det ska vara enklare att ständigt publicera nytt innehåll och för att -skapa en levande och inspirerande sajt som både driver trafik och ökat engagemang hos besökarna.

Få inspiration till blogg eller Contenthub:

Unik hud-, makeup- och hårvårdsanalys:

Harmoniq har även utvecklat en egen behovsanalys för hud, hår och makeup tillsammans med Vendre som erbjuder kunden att själv fota och och välja vilka unika behov som finns. Det är en av våra absolut viktigaste funktioner säger Arman. Många gånger har själva kunden inte 100% koll på vilka produkter som faktiskt passar till hens unika behov för hud, makeup och hår, men när vi får in dessa analyser så kan vi erbjuda rätt produkter och personalisering och därigenom få en nöjd och långsiktig kund. Det är ju exakt detta vi gör så bra i den fysiska butiken, men nu kan vi även göra det på ett smart sätt på e-handeln.

Inspireras av https://www.harmoniq.se/