EFG European Furniture Group AB förlänger avtalet med Ventelo Sverige

EFG AB har förlängt avtalet med Ventelo Sverige avseende leverans av en datakommunikationslösning till 27 av koncernens kontor i Sverige, Norge och Storbritannien. Det nya avtalet sträcker sig initialt över ett år.

Sedan 2005 har Ventelo Sverige levererat datakommunikationslösningar till EFG AB,en av Europas ledande koncerner inom kontorsmöbeltillverkning. Nu har ett nytt avtal tecknats som sträcker sig över initialt ett år. Ventelo kommer att leverera en Layer 3 IP-VPN-lösning som kopplar samman EFGs kontor.

- Efter en upphandling har vi bekräftat att Ventelo Sverige är den kommunikationspartner som EFG valt att förlänga och utöka förtroendet för . Vi ser därför fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Sune Westberg, IT Chef för EFG AB.

- EFG AB har sedan 2005 varit en betydande kund som utifrån sina krav är med och utvecklar vårt erbjudande för företagskommunikation. Det känns naturligtvis väldigt bra att vårt samarbete nu fortsätter och att vi med detta påvisar hur starkt vårt erbjudande är inom Datakommunikation, säger Paul Moonga, VD för Ventelo Sverige AB.

• fast telefoni
  • paul moonga
  • telekommunikation
  • upphandling