Kostnadseffektiv radarmätning med rätt prestanda

Ventim erbjuder tillsammans med vår partner Pulsar ett koncept för mätning som baseras på radarteknik. Med radar går det att mäta genom icke metalliska material vilket är en fördel vid mätning i exempelvis kemikalietankar i GAP. Tekniken kan användas där det finns variationer i tryck, temperatur eller i gaskompositionen och vid förekomst av damm, kondens, dimma eller regn. Rör det sig om aggressiva media kan radargivaren till och med placeras utanpå tanken.

Tillsammans med vår partner Pulsar erbjuder vi radarmätning för noggrann och repeterbar nivåmätning som är kostnadseffektiv och har rätt prestanda. Vår givare VM9818 dBR 16 är kompatibel med Pulsars nivåmätare av typ Blackbox och Ultra vilket innebär att våra kunder kan välja mellan radargivare eller ultraljudsgivare utan att behöva göra några kompromisser gällande funktionalitet. Radargivare VM9818 dBR 16 fungerar även ihop med redan levererade Blackbox och Ultra enheter.

Tekniska data VM9818 dBR 16:

• 16 meters mätområde, dödzon endast 77 mm
  • Noggrannhet +/- 2 mm
  • Spridningsvinkel <8°
  • Kabellängd 10 m
  • Max. givaravstånd 500 m
  • Processtryck -1 till +4 bar
  • Omgivningstemperatur -20°C till +80°C
  • Skyddsklass IP68/NEMA 6P
  • ATEX; Ex mb zon 1
  • CE-godkänd

Vår engelska partner Pulsars prisbelönta produkter gillas världen runt på grund av deras tillförlitlighet och enkla menystyrda inställningar. Pulsars produktsortiment har utformats för att erbjuda ett komplett utbud av alternativ. från enstaka mätinstallationer till komplexa flerpunktsapplikationer med digital kommunikation och mätnivåer.