Ventim presenterar VM9908 NFM 750, en ny portabel flödesmätare från Nivus

Ventim presenterar en ny flödesmätare, VM9908 NFM 750, för noggrann och portabel flödesmätning av lätt till svårt förorenade media i helt eller delvis fyllda rör och kanaler. Upp till tre givare kan kopplas till mätaren som är enkel installera och hantera.

Den nya flödesmätaren är avsedd för noggrann och portabel flödesmätning i delvis fyllda och fyllda applikationer. Mätaren har mycket hög noggrannhet tack vare ultraljud korskorrelationsteknik med beprövad profilskanning. Genomtänkt kraftförsörjning ger lång batteritid, till exempel 250 dagar vid 5 minuters intervall, och med inbyggt modem (tillval) kan långtidsmätningar göras med automatisk dataöverföring.

Programmering och installation av mätaren är användarvänlig och designen är utformad utifrån att det ska vara enkelt och snabbt att göra mätningar. En snabbstartsassistent guidar genom de mest relevanta parameterinställningarna och mätaren känner automatiskt av kopplade givare. Det finns flera givare att välja bland och det går att koppla upp till tre stycken.

Tillbehör som exempelvis kalibrerad rörmätsektion och lämplig montageutrusning för sensorerna ger bästa möjliga förhållande för optimala mätningar.

• Vatten-, avloppsrening

• flödesmätare
  • kommun
  • va
  • samarbete
  • partner
  • leverantör
  • mätinstrument
  • reningsverk
  • avloppsvatten

Ventim erbjuder ventiler och mätinstrument för hållbara och säkra flödesprocesser till företag på den svenska marknaden. Med goda relationer, hög servicegrad och teknisk kompetens löser vi våra kunders flödestekniska behov.

David Myrinder

AO-ansvarig Instrument Produktfrågor mätinstrument 0702-55 91 91