Venture Cup Väst inleder samarbete med Arena Göteborg

Venture Cup Väst inleder samarbete med Arena Göteborg

Venture Cup Väst inleder samarbete med affärsklubben Arena Göteborg. Genom samarbetet kommer man att förena Venture Cups tävlande entreprenörer med Arenas erfarna nätverk, för ett gemensamt kompetensutbyte.

Arena Göteborg är det moderna affärsklubben som samlar göteborgare intresserade av business, media och sport för att mötas och inspireras. En bred mix av aktuella profiler intervjuas i samband med mingel och middag vid varje mötestillfälle. Många av nätverkets medlemmar har haft ledande positioner inom näringslivet. Nu är planen att de ska dela med sig av sina erfarenheter genom mentorskap samt konsultinsatser till de vinnande entreprenörerna i Venture Cup Väst

– Det känns som en naturlig koppling och en perfekt möjlighet för våra entreprenörer att få kunna ta del av den skicklighet och gedigna erfarenhet som Arenas nätverk besitter, säger Alexandra Björk, Regionchef för Venture Cup Väst.

Även Arena Göteborg ser ömsesidig nytta med samarbetet:

– Arena Göteborgs medlemmar besitter stor kompetens och har lång erfarenhet från olika branscher. Vi är mycket nöjda att få medverka i de unga entreprenörernas utveckling och se Göteborg växa med nya företag och idéer, säger Kjell Peterson, ordförande i Arena Göteborg.

Samarbetet inleds i samband med Venture Cup Västs Regionfinal den 12 maj 2015.

Bild: Camilla Rova (t.v.), Projektledare Arena Göteborg och Alexandra Björk, Regionchef Venture Cup Väst