Möt finalisterna i årets omgång av Innovationskraft 2024

Årets omgång av Innovationskraft 2024 - möt finalisterna

Årets omgång av Innovationskraft 2024 har avslutats och efter en tuff och gedigen screeningprocess har vi nu fått fram våra fyra finalister. Dessa fyra ska pitcha sina idéer framför juryn som sedan väljer ut vinnaren som vinner 50 000 kronor.

Innovationskraft är en satsning där Venture Cup i region syd tillsammans med Almi Företagspartner Skåne under våren letat efter innovationskraft och gett entreprenörer och intraprenörer möjligheten till feedback samt hjälp att utveckla och omsätta sin idé till verklighet. De fyra finalisterna har genomgått en process av screening, feedback och pitch träning och snart ska de även pitcha inför juryn. Detta för att tillslut få fram vinnaren av årets omgång av Innovationskraft 2024 som kommer presenteras på prisutdelningen den 23:e maj i Malmö.

Möt finalisterna i årets omgång av Innovationskraft 2024:

Agrodit

Om bolaget: Agrodit tillhandahåller data till greenkeepers på ett enkelt sätt med realtidsjorddata och hjälper dem att planera för att spara resurser.

Här hittar du Agrodits Linkedin-profil.

Team: Maria Martinez och Fernando Carrasco.

Minimal App

Om bolaget: Minimal App är en AI-plattform för kvinnors välbefinnande när de går igenom klimakteriet.

Här hittar du Minimal Apps Linkedin-profil.

Team: Jacqueline Nuwame och Peter Linnander.

Simply No Waste

Om bolaget: Simply No Waste är engagerade i att bidra till ett hälsosammare livsmedelssystem och bekämpa matsvinn genom produktion av näringsrika och hållbara produkter.

Här hittar du Simply No Wastes Linkedin-profil.

Team: Emil Lagerstedt, Arash Sabet och Sayyora Levanova.

Solstice

Om bolaget: Solstice erbjuder en innovativ lösning som bygger på existerande teknik i form av effektiva solfångare kombinerat med termisk lagring i sand.

Här hittar du Solstices Linkedin-profil.

Team: Hampus Hammarbäck, Malin Eriksson och Martin Arvidsson.