Fascinerande innovationer gör upp om titeln   ”Vinnare av Venture Cup 09/10”

Fascinerande innovationer gör upp om titeln ”Vinnare av Venture Cup 09/10”

Bland ca 1000 affärsidéer har 12 värdiga kandidater identifierats för att göra upp om 350 000 kr samt titeln Vinnare av Venture Cup 09/10 i Sveriges ledande affärsplanstävling.

Tenroc Technologies, Tomologic, Nocturnal Vision och Sortify; lägg namnen på minnet. Snart kan dessa nämnas tillsammans med framgångsrika alumner såsom Bambuser, LensWay, Lumen Radio, Scalado och OculusAi.

Svaret på frågan ”Vem vinner Venture Cup 09/10?” ges den 9 juni när Sverigefinalen äger rum i Luleå. Samtliga tävlingsbidrag, juryn och entreprenörsivrare i stort finns då på plats för att kora vinnaren vid en bankett på Stadshotellet. För fjärde året i rad arrangeras en nationell final och äran har i år tillfallit Venture Cup Nord att agera värd efter att regionala delfinaler arrangerats under april i Lund, Göteborg, Stockholm och Umeå. Bilder och mer information via www.venturecup.se

Venture Cup är en affärsplantävling som syftar till att inspirera och engagera människor med affärsidéer att ta ett steg närmare att förverkliga dem. Genom att delta med sin idé i Venture Cup får man feedback, handledning, utbildning, inspiration och tillgång till ett stort kontaktnät - helt kostnadsfritt. Venture Cup är upplagd som en tävling för att tydliga deadlines bidrar till att människor drivs att jobba mot mål. Arbetet med att utveckla sin idé ökar successivt i och med tävlingens gång. Sedan 1998 har över 10 000 affärsidéer tävlat i Venture Cup och många av dessa är idag bärkraftiga företag. Förra årets vinnare, LumenRadio, är ett av Sveriges hetaste teknikföretag som har fått stor uppmärksamhet för sin revolutionerande ljusstyrningsteknik.