Pressinbjudan till Regionfinal i Venture Cup Väst den 29e april

Pressinbjudan till Regionfinal i Venture Cup Väst den 29e april

Från början var det 354 affärsidéer. Nu återstår 10.

Dessa 10 tävlar den 29:e april om totalt 350 000 kronor i prispengar i affärsplantävlingen Venture Cup Västs regionfinal på Brew House i Göteborg. Bakom affärsplanerna finns unga drivna entreprenörer - Västsveriges framtid.

Med på prisutdelningen finns även Anna-Lena Brundin som intervjuar Carl Bennet om hans resa som entreprenör och vilka råd som han ger till framtidens unga entreprenörer.

Datum: onsdagen den 29:e april
Tid: 17.00 - ca 21.00 - därefter mingel i baren & efterfest!
Plats: Brew House, Åvägen 24 i Göteborg

Förutom de tre priserna till årets bästa affärsplaner tävlar de 10 nominerade för första gången om publikens pris genom att presentera sin idé från scen med en 30 sekunders "power-pitch".

Utöver intervju och pitch från de tio nominerade så gästas prisutdelningen av flertalet inspirerande talare och underhållare. Bland annat kommer förra årets vinnare av Venture Cup Väst - Jamal El-Mosleh, VD för tillväxtföretaget Immunicum, att berätta om sina erfarenheter som nybliven entreprenör.

För pressackreditering, kontakta pressansvarig Jonas Almeling på 031-764 71 22 eller jonas.almeling@venturecup.se snarast. Pressfotograf Per-Johan Thörn finns på plats och bilder för fri publicering kommer att finnas tillgängliga på plats samt så fort som möjligt på www.venturecup.se/vast.

För mer information gå in på www.venturecup.se/vast eller kontakta:

Jonas Almeling
Pressansvarig Venture Cup Väst snabbt