​Venture Cup och PRV gör podcast tillsammans med Isabella Löwengrip

​Venture Cup och PRV gör podcast tillsammans med Isabella Löwengrip

Efter fyra uppskattade säsonger är Venture Cup tillbaka med ännu en ny podcastsäsong. Denna gång görs den i samarbete med PRV och entreprenören Isabella Löwengrip. Under sommaren kommer 10 inspirerande podcastavsnitt att släppas, det första redan den 10 juni.

Denna säsong får vi följa utvecklingen av en idé från start till verklighet. Många sitter på bra idéer, men inte vet hur de ska komma igång. Varför inte ägna sommaren åt att inspireras och kanske ta första steget att satsa på sin idé?

Under säsongen talar programledaren Jonas Karles med experter inom flera olika områden och behandlar ämnen som försäljning, PR och immaterialrätt. I varje program får vi dessutom träffa serieentreprenören Isabella Löwengrip som berättar om sina erfarenheter och agerar sidekick i programmen.

– Isabella är en klockren sidekick. Hon har förmåga att bjuda på sig själv och sina erfarenheter och har på bara några år startat igång många olika bolag, säger Jonna Knibestöl, Marknadschef på Venture Cup.

Under sommaren kommer totalt 10 avsnitt av Venture Cups podcast att släppas, med start den 10 juni. I säsongens första avsnitt får vi hjälp motivationsgurun Johannes Hansen att ta första steget och våga satsa på vår idé. Isabella Löwengrip kommer också att berätta om hur det gick till när hon valde att starta eget som 16-åring.

PRV (Patent- och registreringsverket) står bakom podcasten tillsammans med Venture Cup. Satsningen är en del i PRV:s arbete för att uppmärksamma entreprenörer och innovatörer om vikten av att identifiera sina affärstillgångar, och ge tips om hur de kan hanteras för att ge ökad lönsamhet. Varumärket är företagets eller produktens viktigaste kännetecken, frågan är bara hur man går tillväga för att få ensamrätten till det. PRV ger svar på detta och mycket mer under säsongen.

– Vi är riktigt glada att ha med oss PRV denna säsong. De uppmärksammar viktiga frågor som alla entreprenörer måste fundera kring någon gång under sin resa, säger Jonna Knibestöl.

I PRV:s avsnitt ger experten Anton Blomgren lyssnarna en guidad tur om hur immaterialrätten kan ge framgång och affärsnytta.

– Vi vill nå alla innovativa och idérika entreprenörer för att ge dem så mycket matnyttigt om immaterialrätt som möjligt. Jag kommer att berätta om hur och varför ett varumärkesskydd är användbart, hur ett patent fungerar och att upphovsrätten faktiskt uppkommer automatiskt, sammanfattar Anton Blomberg.

Säsongen finns att hitta på www.venturecup.se/podcast samt Itunes, Soundcloud och Spotify i morgon den 10 juni.