Det har blivit dags att kora vinnarna i Sveriges största tävling för startups och affärsidéer och fira Venture Cup som fyller hela 25 år!

Venture Cup Sverige hyllar Sveriges bästa affärsidéer!

Nedräkningen till Sveriges största tävling för startups och entreprenörer i ett tidigt skede har börjat. Den 10:e oktober samlar vi hela Sverige i Göteborg där vi korar vinnarna och hyllar morgondagens entreprenörer. Dessutom fyller Venture Cup Sverige hela 25 år så det kommer att bjudas på en oförglömlig kväll i riktig entreprenörsanda.

Finalisterna består av 14 startups som alla kvalificerat sig till Sverigefinalen genom att vinna priser på de regionala finalerna under våren. Nu ska de alla ställas mot varandra och tävla om priserna Best Traction, Beyond Academic, Game Changer, Impact Maker samt den ärofyllda titeln Startup of the Year. Under kvällen kommer gästerna ha möjlighet att påverka vem som kammar hem Publikens Pris.

Finalisterna i Sverigefinalen 2023:

• Adsorbi
  • Valys
  • WindowGlass Recycling Sweden
  • Mabel
  • Tomorrow Machine
  • Funki
  • SFL Svenska Laserfabriken
  • Adatype
  • Micovation
  • Accurent
  • Slove
  • Heart Balance
  • Batonics
  • Geografisk Intelligens

Är du nyfiken på att lära känna finalisterna så kan du läsa mer om dem här!

Under kvällen kommer vi även få träffa några av Venture Cups alumner som kommer att befinna sig på plats och bjuda på inspirerande panelsamtal. De som tillsammans bildar alumnipanelen är:

• Christian Berg, Netclean
  • Isabella Palmgren, Mimbly
  • Johan Löf, Raysearch Laboratories
  • Niclas Norlén, LumenRadio
  • Emma Garatea, Cocoon Airbag Protection
  • Björn Lindh, Disruptive Materials
  • Henrik Hallgren, Parkster
  • Tamara Christmann Olofsson, Upzone Äventyrsparker

Vi ser fram emot att välkomna er till Sverigefinalen i de fantastiska lokalerna på Uni3 by Geely i Göteborg den 10:e oktober. De har gjort det möjligt för Venture Cup att planera och genomföra årets evenemang.

– "Uni3 är ett öppet campus – här vill vi samla innovativa företag – det känns självklart att vara eventpartner till Venture Cup. Vi har en enastående eventlokal på Lindholmen. Tillsammans med Venture Cup kommer vi att fylla den med upplevelser och hylla Sveriges bästa Start-ups under en magisk galakväll.", säger Ann Röckert, Sales and Marketing Manager Uni3 by Geely.

Dörrarna öppnas 17:00 och kvällen kommer bjuda på en massvis spännande händelser. Bland annat så ska ni få lära känna finalisterna ännu mer utifrån deras pitchar live på scen. Det kommer även bjudas på underhållning och inspiration i överflöd samt nätverksmöjligheter av förstaklass.

Än så länge finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig till Sverigefinalen. Biljetterna är helt kostnadsfria, men antalet platser är begränsat, så se till att anmäla dig så snart som möjligt för att inte missa chansen att vara med. Du kan läsa mer om eventet och anmäla dig här.