Dalkia och Vasakronan i ett av Sveriges största jouravtal

Från och med 1 oktober levererar Dalkia jourtjänster till fastighetsbolaget Vasakronans alla fastigheter i Stockholm, totalt 1,9 miljoner kvadratmeter.

Vasakronans nyligen genomförda upphandling av jourtjänster omfattade fastighetsbolagets hela bestånd i Stockholm, idag cirka 114 stycken fastigheter om 1,9 miljoner kvadratmeter. Uppdraget tilldelades Dalkia, som bäst matchade Vasakronans krav på en stark och teknisk kompetent partner som även vid jouruppdrag kan komma med förslag som utvecklar och förädlar fastigheterna.

Avtalet gäller från och med 1 oktober och omfattar även tillkommande objekt. Uppdragsetableringen har pågått sedan i augusti.

- Vi är mycket glada över att vinna den här upphandlingen som var i hård konkurrens med de mest etablerade aktörerna i branschen, säger Rikard Nyhrén, Business Operation Manager, Dalkia.

Rikard Nyhrén, Business Operation Manager, 08-550 501 09