Euroflorist utökar Vergic Engage på ytterligare tre markander

Europas största blomsterhandlare Euroflorist, med över 54 000 lokala blomsterbutiker, har framgångsrikt använt Vergic Engage i Storbritannien, Norge, Sverige och Danmark. Nu läggs ytterligare tre marknader till.

Sedan starten har Euroflorist vuxit till ett stort och starkt nätverk av blomsterhandlare som levererar blommor över hela världen. Idag använder Euroflorist Vergics lösning i Storbritannien, Sverige, Norge och Danmark för att ge proaktiv hjälp i kassan för högre konvertering samt i sin FAQ lösning för bättre kundservice.

Vi är glada att tillkännage en utvidgning av Vergic Engagement Platform till marknaderna i Tyskland, Frankrike och Nederländerna. Detta innebär att fler kunder kan engagera sig digitalt och få stöd i fler länder och på sitt eget språk.

• Kontrakt, uppdrag

• co-browsing
  • malmö
  • ökad försäljning
  • kundkommunikation
  • e-handel
  • kundservice
  • ehandel
  • tillväxt
  • chat
  • ecommerce
  • digitalisering
  • kundtjänst
  • öresund
  • vergic
  • digital kundservice

Vergic levererar marknadsledande ’Digital Engamgent’ teknologi genom sin plattform ’Vergic Engage’. Genom att skapa en micro profil på varje webbesökare, baserat på beteende, bakgrund och kundvärde, kan man öppna den mest effektiva kontaktvägen för varje webbesökare.

Kanaler kan t.ex. vara Avancerad chatt med co-browsing, Chatbots, Video, Voice eller Bokade webbmöten.

Möjlighet att integrera med större system samt patenterad webbteknik har banat vägen för ett stadigt växande företag och kundbas

Vergic grundades 2007 och har ett 20-tal anställda med huvudkontor i Malmö. Bolaget omsatte 2019 68 miljoner kronor. Bland kunder kan nämnas Försäkringskassan, SJ, Clas Ohlson och Storebrand.

Stellan Kristiansson

Presskontakt Head of Marketing +46 (0)739 400 800