Verisec har nominerats till Swedbanks Hållbarhetspris 2011

Verisec har som ett av tolv företag nominerats till Swedbanks Hållbarhetspris 2011. Priset lyfter fram duktiga företag som framgångsrikt förenar hög tillväxt med ett hållbart företagande. Genom priset och de goda exemplen hoppas Swedbank kunna inspirera fler företag att ytterligare utveckla sitt engagemang för hållbarhetsfrågor.

"Det är med stolthet och stor glädje som vi kan presentera de 12 främsta innovativa företagen som nominerats till Swedbanks Hållbarhetspris 2011. För Swedbank är framgångsrikt företagande och hållbarhetsfrågor prioriterade områden och det är avgörande för framtiden att kunna visa på att tillväxt och hållbarhet går att förena. Det är viktigt att visa och premiera de företag som ligger i framkant. Och det är fantastiskt om deras engagemang kan inspirera fler svenska företag att ta ett större grepp om sitt hållbarhetsarbete", säger Catrin Fransson, chef för Svensk Bankrörelse på Swedbank.

De 12 företagen har granskats av WSP Environmental, ett globalt analys- och teknikföretag som arbetar med hållbar samhällsutveckling. Utifrån denna granskning kommer sedan fem finalister att presenteras i mars. Vinnaren utses den 5 april 2011 i samband med en middag under kvällen. Priset är en studieresa till Shanghai i oktober 2011 som bland annat bjuder på intressanta företagsbesök och möjligheter att bekanta sig med kinesisk affärskultur.

Läs hela pressmeddelandet i Swedbanks pressrum.