Verisec nominerade för andra året i rad till Swedbanks Hållbarhetspris

Verisec har som ett av tio företag nominerats till Swedbanks Hållbarhetspris 2012. Priset lyfter fram duktiga företag som förenar hög tillväxt med hållbart företagande. Swedbank hoppas genom priset och de goda exemplen kunna inspirera fler företag att intensifiera sitt engagemang inom hållbarhetsarbetet.

624 tillväxtföretag var kvalificerade att delta. 132 tog chansen. De 10 främsta valdes ut och har fått genomgå en granskning av WSP Environmental för att säkerställa kvalitén på hållbarhetsarbetet.

”Vi är glada över utmärkelsen för andra året i rad, och ser det som en kvitto på en långsiktig satsning i en lång rad hållbarhetsfrågor. Alla företag bör aktivt arbeta med och uppmärksamma arbete som bidrar till en långsiktig hållbar utveckling. Det är vår skyldighet som vuxna att förvalta jorden för våra barn. Att Swedbank lyfter fram detta arbete med ett hållbarhetspris är positivt, och uppmuntrar förhoppningsvis fler att ta sitt ansvar”, säger Johan Henrikson, VD på Verisec.