Verisure lanserar Arlo Video Doorbell – Videodörrklockan som möjliggör högupplöst video och tvåvägsljud

Idag lanserar Verisure sin första trådlösa videodörrklocka någonsin i Sverige, Arlo Video Doorbell, integrerad med Verisures larmlösningar.

Arlo Video Doorbell låter kunden se vad som händer och interagera med besökare vid sin ytterdörr, dag som natt, direkt i sin mobil. Utöver att kunna prata med den som ringer på kan man även aktivera ett förinspelat röstmeddelande som spelas upp för den som ringer på, och besökaren kan i sin tur lämna ett röstmeddelande tillbaka.

Vid en larmsituation kan Verisures larmcentral få tillgång till videodörrklockan och övriga kameror i hemmet för att se vad som händer och snabbt sätta in rätt åtgärd, exempelvis skicka väktare, underrätta polis eller räddningstjänst. Arlo Video Doorbell har även en inbyggd siren som aktiveras automatiskt eller manuellt via appen.

Verisure kan som ensam aktör på marknaden erbjuda Arlo-produkter med uppkoppling till larmcentral, med professionell installation, avtalslång materialgaranti, samt ersättningsgaranti. Arlo Video Doorbell kompletterar det befintliga Arlo-erbjudandet med Arlo Pro 3 och Arlo Essential, som tillsammans med Verisure ger kunden en komplett lösning.

- Verisure och Arlo är en oslagbar kombination av marknadsledande teknologi inom kamerabevakning och Sveriges största larmleverantör och larmcentral. Våra kunder har efterfrågat videodörrklockor och nu kan vi erbjuda det som en del i vår larmlösning. Idag tar vi stolt nästa steg mot att skapa det smarta hemmet som inte kompromissar med säkerheten, säger Erik Ireståhl, Director Product & Portfolio Marketing

180-graders vidvinkel i HD-kvalité, mörkerseende och avancerad AI

Videodörrklockans smarta funktioner ger ett digitalt dörröga så att kunden kan kontrollera vad som händer utanför dörren när de vill direkt i sin mobil. Med hjälp av AI kan dörrklockan urskilja om det är en person, ett djur eller en bil i bild, vilket kunden blir notifierad om. Med rörelsedetektor, vidvinkel och HD-kvalitet (Upp till 1536 x 1536) går det inte att missa några detaljer. Kunden ser personer från topp till tå samt om det ligger ett paket levererat framför dörren.

- Vår utgångspunkt är alltid att optimera kundens säkerhet. Vi vet att 20% inbrott sker via ytterdörren och att antalet hemleveranser ökat markant det senaste året. Arlo Video Doorbell gör det enkelt att granska all aktivitet som sker utanför ytterdörren och ger notifikationer på rörelse. Tillsammans med Verisures säkerhetslösning och uppkopplingen till larmcentralen är detta ett starkt komplement som tryggar hemmet ännu mer, säger Erik Ireståhl, Director Product & Portfolio Marketing

Arlo Video Doorbell kommer finnas tillgängligt för både befintliga och nya kunder, och nya kunder har möjlighet att köpa detta som en del av larmsystemet.

Specifikationer

• Upplösning: Upp till 1536 x 1536
  • Format: H.264
  • High Dynamic Range (HDR)
  • Vidvinkel: Upp till 180° diagonalt
  • Mörkerseende:
    • Lyser upp till 6 meter
  • Enkel 850nm LED
  • 12x digital zoom
  • Ljud:
    • Inbyggd mikrofon
  • Inbyggd högtalare
  • Frekvens: 2.4GHz
  • Räckvidd: Upp till 91 meter fri sikt
  • Videosamtal
  • Automatiska email- och pushnotiser
  • Inbyggd siren
    - Aktiveras automatiskt eller manuellt
  • Väderbeständig
    • Fungerar i temperaturer ner till -20° och upp till 45°
  • Uppladdningsbara batterier eller elnätskabel
  • Trådlös eller trådad installation

Verisure förvärvade Arlo Technologies, Inc. i januari 2020 och har sedan dess ingått ett strategiskt partnerskap som inkluderar uppköp av Arlos kommersiella verksamhet i Europa. Både Arlo och Verisure är marknadsledande i sin kategori och erbjuder trygghet och säkerhet till miljontals människor i Europa. Avtalet innebär att Arlo nu är huvudleverantör av professionella och trådlösa övervakningskameror som är integrerade i Verisures larmsystem.

Verisure är Europas ledande leverantör av uppkopplade hem- och brandlarm samt produkter och tjänster för det smarta hemmet med över 3 miljoner kunder i 16 länder i Europa och Sydamerika. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en professionell övervakningstjänst med en certifierad larmcentral som är öppen dygnet runt. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är företagets kunder bland de mest nöjda i branschen, vilket också bidragit till att koncernen vuxit till att bli störst i Europa inom hemlarmsområdet. För mer information besök www.verisure.se