7 smarta produkter som gör bilen vårfin

7 smarta produkter som gör bilen vårfin

När våren anländer brukar det kännas viktigt med en rekonditionering av bilen. Det ligger något självklart i det, vem vill inte köra runt i en ren och fin bil? Glädjen blir desto större när man har gjort arbetet själv. Här har vi samlat ett antal smarta produkter ur vårt Pratts-sortiment som hjälper dig att få ett proffs-resultat.

Våfflade tvättsvampar

Pratts tvättsvampar – Hos Verktygsboden

Lätt att komma åt i grill, veck och håligheter. Skonsam mot lacken. En tvättsvamp med våffelmönster har inte bara praktiska egenskaper utan är också behaglig att tvätta med.

Läs mer: Pratts tvättsvampar med våfflad yta

Rengöringslera

Pratts rengöringslera – Hos Verktygsboden

Trots noggrann tvätt kan rester av insekter och asfaltsstänk envist dröja sig kvar. En effektiv lösning på problemet är en rengöringslera. Spraya först med smörjmedel och dra leran fram och tillbaka över smutsen. Forma om leran emellanåt för att få en ren yta.

Läs mer: Pratts smörjmedel för rengöringslera
Läs mer: Pratts rengöringslera

Polerkit i väska

Pratts polerkit – Hos Verktygsboden

Polera och lackförsegla, är det något man kan göra själv? Absolut! För att få lacken i skick som ny använder man sig av en fyrstegsmetod som innebär förpolering, polering, glanspolering och en avslutande lackförsegling. I polerkitet från Verktygsboden finns allt du behöver för arbetet, inklusive polermaskin och väska!

Läs mer: Pratts polerkit i väska

Fälg- och däckrengöring

Pratts fälgrengöring – Hos Verktygsboden

Rengjorda fälgar är kanske det som mest utmärker en vårfin bil. Pratts fälgrent är framtaget särskilt för ändamålet och löser snabbt fet vägsmuts och ingrott bromsdamm. Och när du ändå arbetar med hjulen – passa på att även göra däcksidorna fina! Pratts däckrengöringsmedel gör lika rent på vita däcksidor som svarta.

Läs mer: Pratts fälgrent
Läs mer: Pratts Vita däcksidor

Aluminium- och kromglans

Aluminium- och kromglans – Hos Verktygsboden

Har din kofångare och dina kromhandtag förlorat sin glans? Tråkigt. Det finns tack och lov en putsvadd råder bot på det. Den fungerar dessutom till att ta bort rost och andra beläggningar.

Läs mer: Pratts alu-krom-glans

Universaltvätt

Pratts universaltvätt – Hos Verktygsboden

Fönster, backspeglar, instrumentbrädor, vinyltak – ja, allt som har en hård yta blir skinande rent med Pratts universaltvätt. Skulle interiören ha svåra fläckar från färg eller skoklackar kan man även gnugga med en mirakelsvamp som ju har en slipande effekt.

Läs mer: Pratts universaltvätt
Läs mer: Pratts mirakelsvamp

Lädervård

Skinn- och lädertvål – Hos Verktygsboden

Pratts skinn- och lädertvål samt Pratts lädervård är två produkter som tillsammans gör stor skillnad för dina skinnsäten. Den ena rengör och den andra ger ett impregnerande skydd.

Läs mer: Pratts Skinn- och lädertvå
Läs mer: Pratts lädervård

Tips!
Damma av vägdammet med en mikrodammvippa så behåller du bilen ren och fin.

Pratts bildammvippa – Hos Verktygsboden

Läs mer: Pratts bildammvippa