En färg för varje poleringssteg. Mikrofiberdukarna från PELA används till att torka av polerad yta mellan varje poleringsmoment.

Effektiva mikrofiberdukar för polering i flera steg – hos Verktygsboden

Bra torkdukar behövs alltid! Särskilt vid en polering. För en optimal polering har Verktygsboden nu tagit fram mikrofiberdukar som matchar produkterna i företagets eget poleringssortiment.

PELA mikrofiberdukar är en serie högabsorberande och smutslösgörande dukar i mikrofiber som är speciellt framtagna för att samla upp vax och polerrester vid en polering. Mikrofiberdukarna är avsedda att användas tillsammans med Pratts polermedel och lackförsegling, där dukarnas färger motsvarar varje steg i poleringen. I förpackningen medföljer även en mikrofiberduk för avtorkning av glas och speglar.

PELA mikrofiberdukar är effektiva torkdukar som är både hållbara och skonsamma mot lacken. Dukarna kan maskintvättas i 30 grader och har storleken 40x40 centimeter.

PELA mikrofiberdukar, 6st