Invigning av Verktygsbodens butik i Veddige fredagen den 27 april

Invigning av Verktygsbodens butik i Veddige fredagen den 27 april

Fredagen den 27 april klockan 10.00 slår vi upp portarna för vår nya butik!  Efter tio år sluter vi cirkeln då Verktygsboden är tillbaka i Veddige. Då var Verktygsboden en järnaffär som stack ut med sortiment från den lilla skruven till den stora maskinen. Idag är vi inte så mycket annorlunda. Bara lite större.

Verktygsboden har arbetat med verktyg och maskiner sedan mitten av åttiotalet. Till en början drevs verksamheten hemma i Benny Anderssons garage för att sedan bli en butik i Veddige. Verktygsboden var lite av en pionjär när det gällde utrustning inom verktyg och maskiner, då de tidigt började med att importera från utlandet för att kunna pressa priserna. 2001 köptes Verktygsboden upp av Göran Karlsson som ändrade namn och inriktning till vad som idag känns igen som varuhuskedjan Karlsson. Via en filial i Borås levde dock det genuina Verktygsboden vidare.

Brett sortiment till låga priser
Företaget har blivit större och produkterna fler. Men grundidén är ändå detsamma. Bra verktyg till bra pris. Sedan Lars Edwardssons övertagande 1996 ligger Verktygsbodens fokus på välutvecklade och funktionella produkter till så låga priser som möjligt. Fortfarande direktimporteras en stor del av våra varor. Vår idé är att vi själva ska ta fram och vidareutveckla produkter som vi och våra kunder vill använda. Sedan 2003 finns också vårt eget varumärke PELA.

På Verktygsboden är vår strävan att göra det lite enklare, lite roligare och lite mer effektivt för våra kunder. Idag sträcker sig vårt sortiment över flera områden såsom elverktyg, maskiner, tryckluftsredskap, svets, metallbearbetning och lyftredskap. Tack vare Lars Edwardssons och anställdas egna hängivna intresse finns stor kunskap inom såväl bilrenovering som plåtbearbetning. Verktygsboden vill vara nära sina kunder. Förutom vår tekniska support anordnar vi kurser i våra produktområden. Vi finns också på mässor, bilutställningar och andra tänkbara events.

Från och med den 27 april finns vi i butik i Veddige. Varmt välkomna till Västra Ringvägen 4.

Sofia Edwardsson

Presskontakt Marknad