Kallavfettningen från Verktygsboden rengör effektivt på såväl torra som våta ytor.

Pratts kallavfettning – avfettning i vått och torrt

För att bli av med rester från asfalt och tjära är koncentrerad kallavfettning det mest effektiva. Kallavfettningen från Verktygsboden kan, till skillnad från många andra preparat, dessutom användas på fuktiga och våta ytor.

Pratts kallavfettning är ett petroliumbaserat avfettningsmedel som snabbt och smidigt avlägsnar fläckar från tjära, fett, olja och asfalt på bil, båt och andra typer av fordon. Medlet är också mycket lämpligt för motortvätt och rengöring av maskiner och verktyg.

Kallavfettning är inte spädbar med vatten och måste därför normalt användas på torra ytor för att ge full effekt. Pratts kallavfettning tränger dock igenom vattnet och kommer därigenom åt att rengöra lacken. Produkten är också snabbseparerande och fångas därmed lätt upp vid oljeavskiljning.

Pratts Kallavfettning
Artnr. 495139