Snabbt, enkelt och effektivt. PELA radieslip vinklar 30-90 grader och slipar valfri diameter i alla material.

Professionell radieslip med justerbar slipvinkel och två hastigheter

En högklassig radieslipmaskin kan åstadkomma stora skillnader för en yrkesman. I arbetet med att sammanfoga rör skapar maskinen en exceptionell passning och slutresultatet blir både hållbart och snyggt.

PELA radieslipaggregat från Verktygsboden är en professionell radieslipmaskin för snabba och exakta vinkelslipningar i såväl rör som olika profiler. Maskinen har en steglöst justerbar slipvinkel (30-90 grader), två hastighetslägen och slipar valfri diameter från 20 till 76 mm i alla typer av material. Till radieslipmaskinen medföljer en 42 mm sliprulle och ett slipband kornstorlek 40. Konstruktionen med en lucka på motsatt sida av radieslipaggregatet gör att maskinen behändigt även kan användas som en vanlig bandslip.

PELA radieslipaggregat, 2 hastigheter