Sodabläster – hetaste nyheten från Verktygsboden

Sodabläster – hetaste nyheten från Verktygsboden

Har du hört om Verktygsbodens Sodabläster? Den uppseendeväckande dubbelblästern gör det möjligt att på ett miljövänligt och skonsamt sätt avlägsna färg eller beläggningar med hjälp av bikarbonat. För att sedan enkelt komma åt rost med traditionell sandblästring. Effektivt till exempelvis karossrenovering.

Sodablästern är en het nyhet på Verktygsboden. Blästern är en dubbelbläster med två tankar på 45 liter. Med soda (bikarbonat) i den ena tanken avlägsnar du skonsamt, och miljövänligt, färg eller beläggningar på rostfritt, krom, aluminium eller glasfiber. Med ett enkelt vridmoment på munstycket kan du sedan byta till andra tanken och rivande sandblästring för att komma åt svår rost. Det går också att blästra med en kombination av dessa två.

Att använda soda är effektfullt i till exempel karossrenoveringen då värmeutvecklingen, som vanligen uppstår vid sandblästring, uteblir. Med det blir också plåten rak och fin utan bucklor. Sodan kan även med fördel användas till rengöring av exempelvis motordelar och motorutrymmen samt avlägsnande av klotter på stenfasader.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

Sodabläster – bara på Verktygsboden!
art.nr 364102