Gamla tiders naturskinn blir lätt hårda och spricker, utan omvårdnad. Syntetiska skinn behöver inget extra.

Undvik kalkfläckar när du tvättar bilen – Pratts sämskskinn från Verktygsboden

Att tvätta bilen för hand är att föredra då det är det mest skonsamma för bilen. Likadant är det av vikt att eftertorka bilen, då kalkfläckar kan vara svåra att få bort. Använd gärna ett syntetiskt sämskskinn. Det absorberar bra, lämnar inga rester efter sig och är i princip underhållsfritt.

Pratts syntetiska sämskskinn är ett högkvalitativt sämskskinn med hög uppsugningsförmåga, som tål syntetiska rengöringsmedel, bensin och olja. Förutom till bilen kan sämskskinnet med fördel användas även till båt och husvagn. Storlek: 630x420 mm.

Pratts sämskskinn