Lyft i fram- eller bakändan och få fritt utrymme till bilens undersida. Hydrauliska lyftramper är ett smart sätt att lyfta bilen för oljebyte eller diverse reparationer – utan en domkraft som är i vägen.

Hur enkelt som helst – kör upp på en ramp och lyft

För de som tröttnat på garagedomkraft och pallbockar finns det hydrauliska lyftramper som lyfter 43 centimeter. De smarta lyftramperna från Verktygsboden passar de flesta bilar och ger fritt utrymme till oljebyte eller andra arbeten som inte kräver mycket höjd.

Med en garagedomkraft och en uppsättning pallbockar kommer man ofta långt, men arbetsmetoden kan ibland vara lite krånglig. En fast lyft kräver mycket takhöjd och är inte sällan i vägen när man inte använder den. Det är då hydrauliska lyftramper kan komma väl till pass!

PELA hydrauliska lyftramper är en smart hjulramp i set om två som är enkla att hantera och bra om man har begränsat med utrymme. Bilen körs upp på ramperna som snabbt och obekymrat höjs med en hydraulisk fotpump. Väl uppe är det fritt spelrum för exempelvis oljebyte, reparation av växellåda och andra arbetsmoment som görs på bilens undersida. De hydrauliska lyftramperna lyfter 900 kg och kan ställas i fyra olika nivåer – 27, 34, 39 och 43 centimeter.

Låga bilar kör enkelt upp. De hydrauliska lyftramperna från Verktygsboden mäter endast 10 centimeter i nedfällt läge. Konstruktionen påminner om en saxlyft och ramperna lyfter rakt upp till önskat läge. En stor fördel med ramper är att användaren inte behöver oroa sig för att hitta rätt lyftpunkter. Plattformen för vardera lyftramp är 590x340 mm och ramperna passar därmed de flesta bilar. När bilen höjs blir rampens uppkörningdel automatiskt ett hjulstopp bakåt och fram på rampen sitter en bygel som förhindrar att bilen körs för långt fram.

PELA hydrauliska lyftramper, 900 kg

Verktygsboden AB är en modern järnhandel med prisvärda produkter. Företaget arbetar för att ge kompetent service som tillför mervärde och sparar tid för dig som kund. Verktygsboden grundades 1985 och har idag 40 anställda och en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Butik i Borås samt distanshandel via webb. Verkstad och kursverksamhet finns i Borgstena.