Mc-byggaren Adam Nestor i Verktygsbodens monter

Mc-byggaren Adam Nestor i Verktygsbodens monter

23-åriga Adam Nestor är en av Sveriges framgångsrika motorcykelkonstnärer. På Bilsport Performance Custom Motor Show arbetar han på sitt senaste hoj-projekt i Verktygsbodens monter.

-          Jag gillar Verktygsboden. De har bra grejer till bra pris. Personalen är kunnig och man måste inte vänta två månader på sin beställning, säger Adam.

Barndomen kantades av många timmar som tillbringades tillsammans med sin morfar i dennes garage, mekandes motorcyklar. Vid morfaderns bortgång ärvde Adam Nestor en gammal NSU Superlux från 1957. Adam bestämde sig för att renovera den och ställde sedan upp med cykeln i hojbyggartävlingen Builders Trophy. Sedan har det rullat på. 2010 kammade han hem det prestigefyllda priset Guldbågen med en Moto Guzzi -79. Men det är bara en av flera uppmärksammade projekt som rör Adam Nestor, en ungt löfte som sticker ut bland Sveriges hojbyggar-elit.

-          Jag har en ganska egen stil. Jag gillar detaljer, men samtidigt vill jag att det ska se enkelt och skönt ut. Vilket kan vara en svår kombination. Min mamma brukar likna det med en Pettson-bok. Studerar man bilderna så är det ofta flera bilder i en och samma bild. Det är roligt att arbeta med händerna och att bygga motorcyklar är ett jäkligt roligt hantverk, säger Adam Nestor.

Adam Nestor bygger projekthoj i Verktygsbodens monter
Sedan Guldbågen-utmärkelsen är det många som har dragit i Adam Nestor. Hans senaste projekt involverar mc-tidningen MCM och ska resultera i en annorlunda Sportster, en mc med trädetaljer byggd runt en 1200-motor från Harley Davidson. Projekthojen kommer att stå i Verktygsbodens monter på Bilsport Performance Custom Motor Show och Adam kommer bland annat använda sig av pelarborr, svarv och metallfräs för att ordningställa sina kreationer.

Du hittar Verktygsboden och Adam Nestor i monter D01:80. Förutom hans hojbyggande finner du företaget 12 Volt AB som demonstrerar hur man utrustar bilen med ljuddämpande mattor från Dynamat. Verktygsbodens plåtformare Christer Linde är på plats för att visa hur man arbetar med plåt. Missa inte heller premiärvisningen av Verktygsbodens egenimporterade Sodabläster, en unik blästermaskin som möjliggör skonsammare lackborttagning med sodablästring. Detta och mycket mer hos Verktygsboden.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

För mer information kontakta vd Lars Edwardsson, telefon 070-790 36 50 eller lars.edwardsson@verktygsboden.se

Verktygsboden AB är en modern järnhandel med prisvärda produkter. Företaget jobbar för att ge kompetent service som tillför mervärde och sparar tid för dig som kund. Verktygsboden grundades 1985 och har idag 35 anställda och en omsättning på cirka 100 miljoner kronor. Butik i Borås och snart även i Veddige. Lager för distanshandelsverksamhet samt verkstad och produktutveckling finns i Borgstena.

Sofia Edwardsson

Presskontakt Marknad