- Det är fantastiskt kul att se vilken stor genomslagskraft TikTok har. Vid ett par tillfällen har produkterna tillochmed sålt slut på bara några timmar efter att vi visat dem på TikTok, säger Lars Edwardsson VD på Verktygsboden.

Så har Verktygsboden lyckats med sin TikTok-satsning - 1,7 miljoner visningar på senaste filmen och 22 000 följare

Verktygsboden har lyckats nå stor framgång på TikTok helt utan att spendera några pengar på annonsering. Filmerna är enkelt inspelade med mobilen i verkstaden där Lars Edwardsson, VD visar upp nya verktyg och maskiner ur sortimentet.

Verktygsboden som säljer verktyg och maskiner via e-handel och butik i Borås har sedan de startade TikTok kontot för 1,5 år sen fått en trogen följarskara med 22 000 följare och flera virala filmer. Genom att visa olika produkter ur sortimentet som billyftar, verktygsvagnar, slipmaskiner mm. och förklara hur de används på ett enkelt sätt har Lars inspirerat tittarna att köpa produkterna. Varje film inleds med "Hej jag heter Lars" som har blivit ett kännetecken för Verktygsbodens filmer på TikTok.

- Det jag gillar med TikTok är att det är ett enkelt och billigt sätt att nå ut med en ny produkt eller tips till våra kunder, säger Lars Edwardsson.

TikTok har visat sig vara en rolig och smidig kanal för Verktygsboden att nå sina kunder, få deras feedback och besvara frågor. Filmerna har dessutom spridit sig organiskt till rätt målgrupp och inga pengar har spenderats på annonsering. Verktygsboden har aldrig tidigare upplevt ett så stort engagemang på en social medieplattform.

Verktygsbodens tips för att lyckas som företag på TikTok:

• Gör det enkelt - Filma med mobilen, ingen avancerad utrustning behövs.
    • Ha ett tema som kännetecknar er - Se till att filmerna har en tydlig stil så att tittarna direkt känner igen innehållet.
    • Prata med följarna - Svara på kommentarer och interagera med följarna.

Besök Verktygsboden på TikTok här!

För mer information, kontakta:
    Lars Edwardsson, VD, lars.edwardsson@verktygsboden.se, 033-20 26 53.