Skydda händerna med arbetshandskar i retrostil

Många med aktiv livsstil har svårt att hitta tillräckligt tåliga skyddsmaterial för händerna. Verktygsboden har därför tagit fram egna, tåliga arbetshandskar i retrostil.

Om man arbetar mycket med hårda och vassa material och verktyg så är det lätt hänt att man skadar och fläker upp händerna. Dessa skyddshandskar från Verktygsboden kan då vara bra att använda för den som vill ha säkra händer – i en säker stil. Skinnhandskarna passar utmärkt när man mekar men lämpar sig också väl när man hanterar andra vassa material och verktyg, som exempelvis i friluftslivet, och vill förebygga skador på sina händer.

- När man arbetar med händerna – med hårda och vassa verktyg och material – så är det ju vanligt att vanliga arbetshandskar i plast lättare går sönder. Dessa skinnhandskar lämpar sig därför särskilt väl för den som har en aktiv livsstil, då de har ett tjockare och råare material och håller längre än arbetshandskar i gummi, säger Lars Edwardsson på Verktygsboden.

Skinnhandskarna i varumärket Pratts, från Verktygsboden, är praktiska arbetshandskar i retrostil. Pratts var för länge sedan ett svenskt bensinmärke, från 1910 - 1925. När det visade sig att varumärket inte var registrerat så började flera tillverka kvalitetsprodukter i varumärket Pratts, avsedda för bilentusiasten. Så gör även Verktygsboden.

Tack vare skinnhandskarnas snygga retrostil passar de också därför utmärkt för den som vill vara stilsäker när man tar sig en tur på vägarna.

- Det är många som trivs med att ha på sig handskarna när man är ute och cruisar i sin bil eller på sin motorcykel, säger Lars.

- Eller varför inte dessutom använda skyddshandskarna när man är ute i offentligheten, nu under dessa pandemitider? Handskar har ju använts i alla tider för att skydda sig mot diverse smittor och sjukdomar.

Skinnhandskarna finns nu både i brunt och senapsgult.

Fakta: Skinnhandske, Pratts, Verktygsboden

Vår skinnhandske från Pratts har en klassisk design och är av premiumkvalitet. Handsken är ofodrad samt vattenavvisande. Passformen är mjuk och följsam med resår runt handleden. Passar lika bra i verkstaden som när du tar en tur med bilen. Finns i storlekarna 9 och 10.

Läs mer: Skinnhandske, Pratts

Information och kontakt:

För mer information, kontakta Lars Edwardsson, vd Verktygsboden, på lars.edwardsson@verktygsboden.se. Behöver du fler bilder kan du kontakta Johan Andreasson på johan.andreasson@anpr.se.

Verktygsboden AB är en modern järnhandel med prisvärda produkter. Företaget arbetar för att ge kompetent service som tillför mervärde och sparar tid för dig som kund. Verktygsboden grundades 1985 och har idag 40 anställda och en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Butik i Borås samt distanshandel via webb. Verkstad och kursverksamhet finns i Borgstena.