Slipa bort färg, rost och ojämnheter? Använd Verktygsbodens satineringsmaskin, från PELA Tools.

Slipa bort färg, rost och ojämnheter? Använd en satineringsmaskin.

Det som tidigare främst varit tillgängligt för verkstadsproffsen är nu en möjlighet för gemene man och kvinna, i alla hem. Men få känner till de effektiva verktyg och maskiner som finns på marknaden, till låga priser.

Att renovera – ett möjligt fritidsintresse för alla

Att kunna renovera hemma, på egen hand, är ett fritidsintresse som ska vara tillgängligt för gemene man och kvinna, i alla hem, tycker Verktygsboden.

- Vi lever i ovanliga tider. Aldrig förr har det väl renoverats så mycket som det görs nu. Vi märker av att det finns ett stort intresse kring att själv renovera hemma, eller ägna tid åt att exempelvis fixa mer med bilen. Men för den som börjar renovera själv hemma utan att ha särskilt mycket verktyg sedan innan blir snart varse om hur dyrt och kostsamt det kan vara, säger Lars Edwardsson på Verktygsboden.

En effektiv produkt som Verktygsboden tycker att fler med hemmarenoverings- eller bilintresse borde känna till, är Verktygsbodens satineringsmaskin från det egna varumärket PELA Tools.

Slipa bort färg, rost och ojämnheter

Satineringsmaskinen används oftast vid bilrenovering. Men den kan också användas när man gör om hemma – som för att exempelvis ta bort gammal färg på fasader och i trappor. Det är en produkt som helt enkelt hjälper hemmafixaren att spara mycket tid när man slipar, eftersom avverkningen är så effektiv.

- Vi tycker inte det är rimligt att man ofta får betala upp till 10 000 kronor på marknaden för den här typen av produkt. Därför har vi valt att erbjuda samma produkt för under en femtedel av det normala priset, utan försämrad kvalitet. Det är vi väldigt nöjda över att kunna erbjuda, säger Lars Edwardsson, på Verktygsboden.

Priset på satineringsmaskinen är unikt lågt på marknaden och är möjligt tack vare Verktygsbodens internationella nätverk, effektiva inköpsorganisation och avsaknaden av fördyrande mellanhänder.

Hur fungerar satineringsmaskinen?

Fakta om satineringsmaskinen, från PELA Tools:

Satineringsmaskin är ett ytkonditioneringsverktyg för färg- och rostborttagning, grovrengöring, slipning, satinering, mattering och polering av ädelstål, trä och andra material. Maskinen har flera fördelar och genom ett enkelt byte av trumma kan du skifta mellan grovrengöring, slipning och polering. Perfekt maskin för ytrostborttagning och preparation av plåtar före svetsning, och mycket mer! Maskinen har kraftfull 1100W motor och varvtalsreglering i 6-positioner mellan 1000-3700 varv/min.