Djurhälsobutiken.se – Ny djurhälsobutik på nätet

Veterinären.nu, Sveriges ledande hälsoportal för djur, lanserar hälsobutik på nätet.

Djurhälsobutiken.se erbjuder produkter på nätet för ditt husdjur samt råd kring hur de bäst används. Alla produkter är noggrant utvalda och rekommenderade av legitimerade veterinärer, unikt är också att besökare och kunder kan ställa frågor om produkterna och dess användning både före och efter köp. Exempel på produkter är en förbandslåda för hund och katt eller feromoner som lugnar ditt djur - vill du veta mer, ställ en fråga på sajten!

-        Det är viktigt att vara säker på att man köper rätt produkt till sitt djur. Vi är måna om att man som kund känner sig trygg när man handlar hos oss säger Marianne Tornvall, Legitimerad Veterinär och en av initiativtagarna till djurhälsobutiken.se och veterinären.nu.

För varje produkt kan man läsa vid vilka symptom den skall användas samt ta del av veterinärernas råd vid användning, man kan också läsa andra djurägares frågor och veterinärernas svar.

-        Vi svarar hela tiden på frågor om djur och produkterna som publiceras på sajten vilket hjälper ännu fler att hitta rätt produkt till sitt djur, fortsätter Marianne.

Djurhalsobutiken.se är en webbshop som riktar sig till sällskapsdjursägare som är måna om sina djurs hälsa och välbefinnande. Sortimentet är utvalt av erfarna veterinärer som värdesätter kvalitet och säkerhet. Sortiment breddas löpande samtidigt som sajten kontinuerligt förbättras för att erbjuda mer värde för djurägare i Sverige.

-        Vi har mycket mer på gång för att förbättra och förenkla köpupplevelsen i butiken säger Fredrik Ståhlberg, ytterligare en veterinär som står bakom sajten, och fortsätter, vi tror att hälsoprodukter skall säljas tillsammans med vägledning och kunskap, för att kunderna verkligen skall vara säkra på att de valt rätt produkt samt veta hur den skall användas.

Välkommen in på sajten, www.djurhalsobutiken.se

Lanseringen av Djurhälsobutiken.se innebär en ökad bredd av tjänsteutbudet från Veterinären.nu och är ett viktigt steg för att befästa rollen som Sveriges ledande hälsoportal för sällskapsdjur, säger Carl Dohrmann, marknadschef för Djurhälsobutiken.se. På kort tid har Veterinären.nu etablerat en stark position på den Svenska husdjursmarknaden med över 8 500 besvarade frågor, tillgängliga för alla, om allt mellan övervikt hos illrar till hundars ögon och hästars hovar.

För mer information

Carl Dohrmann, pressansvarig för Djurhälsobutiken.se och Veterinären.nu, mobil 0707 63 03 06 eller e-post carl.dohrmann@veterinaren.nu

Bakom Veterinären.nu och Djurhälsobutiken.se står veterinärerna Marianne Tornvall och Fredrik Ståhlberg samt Carl Dohrmann, Erik Malm och Lars Martin Norviit.

• Djur

• djursjukvårdare