FILM I HD-KVALITÉ PÅ WEBTJÄNSTEN VIASAT ONDEMAND

Nu lanseras filmer i HD-kvalité på www.viasatondemand.se.

Idag ligger sexton filmer i HD-kvalité uppe på tjänsten www.viasatondemand.se. Titlarna sträcker sig från svenska filmer såsom ”Låt den rätte komma in” och ”Maria Larssons Eviga Ögonblick” till storfilmer såsom Oscarsvinnaren ”The Reader” med bland andra Kate Winslet och Lena Olin samt likaså Oscarsvinnande ”The Duchess” med Kiera Knightley och Ralph Fiennes.

”Att njuta av en bra film är höjdpunkten för många av oss, och på Viasat OnDemand kan man välja mellan drygt 1800 filmer att se på när man vill. Nu introducerar vi dessutom film i HD-kvalité på nätet, och det är ett stort steg på vår väg mot att erbjuda underhållning på TV-tittarens villkor” säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige.

Filmerna kostar 39kr för 24-timmars tillgång och visas i 720p med 5.1 ljud . Viasat OnDemand rekommenderar en bredbandsuppkoppling på minst 10 Mbit/s för bästa upplevelse. Filmer i HD-kvalité finns sedan tidigare på Viasat OnDemand via digitalboxen.

Vad är Viasat OnDemand

Med Viasat OnDemand kan du välja att se vad du vill när du vill. Förutom förhandsvisningar av populära program hittar du Sveriges största Playkanaler, direktsänd sport och ett stort utbud av film, serier och dokumentärer – allt samlat på ett ställe. Tjänsten finns tillgänglig för alla på nätet på www.viasatondemand.se och direkt i TVn för de som har en digitalbox från Viasat med Viasat OnDemand abonnemang. I tjänsten finns möjlighet att köpa innehåll styckvis, men möjligheten finns också att teckna paket. Idag finns fem paket innehållandes film, sport, underhållning, dokumentärer och erotik.

• viasat ondemand
  • svt play
  • tv4 play
  • tv3play
  • tv1000
  • hd-tv
  • on demand

Viasat Broadcasting är det största affärsområdet inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även fri-TV-kanaler i Tjeckien, Ungern, Slovenien, Bulgarien, Makedonien och Ghana, betal-TV-kanaler i Central- & Östeuropa och i USA och en satellit-TV-plattform i Ukraina. MTGs TV-tillgångar når över 125 miljoner människor i 30 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-bolag CTC Media (Nasdaq: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum. MTG är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.