Viasat Film lanserades med bubbel och kalas

Idag släcks TV1000 ner och Viasat Film lanseras. Detta firades på onsdagkvällen med ett stort kalas i MTG-huset. Mängder av kändisar och filmfolk fanns på plats för att säga hejdå till TV1000 och välkommen till Viasat Film.

Skottdagen 2012 blev den sista för TV1000 som sänt sedan 1989. Festen som drog fullt hus under onsdagkvällen blev full med överraskningar och det skålandes till långt in på kvällen. De som inte kunde närvara på kalaset fick chansen att hänga med via en livestream på Viasats hemsida.

-          En mycket rolig kväll blev det och nu känns det helt fantastiskt att vi äntligen lanserat Viasat Film. Vi står verkligen inför en spännande utveckling med ännu fler kanaler att fylla med de bästa filmerna, säger Per Tellander chef betal-TV-kanaler Norden.

I samband med lanseringen startar Viasat fyra helt nya HD-kanaler för att kunna visa ännu mer film i skarpaste HD-kvalitet. Viasat Film kommer att sända fem exklusiva premiärer per vecka samt en rad olika filmer som ännu inte visats på TV. Flera av de Oscarsvinnande-filmerna från 2012 kommer att gå på Viasat Film. Järnladyn med Oscarsvinnaren Meryl Streep i huvudrollen kommer att visas under november i år och den mycket omtalade The Artist, som vann en Oscar för bästa film, kommer att gå under 2013. Redan i maj kommer Woody Allens Midnatt i Paris att ha premiär på Viasat Film.

Viasat Film tar nu plats i Viasat via parabol och IPTV samt i de kabel-nät där avtal finns för distribution. Viasat Film består av 11 kanaler; Viasat Film, Viasat Film HD, Viasat Film Action och Viasat Film Action HD, Viasat Film Nordic och Viasat Film Nordic HD, Viasat Film Family och Viasat Film Family HD, Viasat Film Drama och Viasat Film Drama HD samt Viasat Film Classic.

Missade du festen igår kan du gå in här och se hela kalaset.

Vill du veta mer om Viasat Film så hittar du de vanligaste frågor och svaren under Viasat Film här.

• hd-tv
  • viasat film