VIASAT LANSERAR PAKET PÅ INTERNET

Från och med idag kan man teckna paket på www.viasatondemand.se. Fem olika paket lanseras, innehållande allt ifrån direktsänd sport, hundratals avsnitt av populära TV-serier och ett stort utbud av långfilmer. Innehållet görs tillgängligt att ses precis när man vill till en fast månadskostnad.

Innehållet kommer från stora amerikanska TV-studios, ledande TV-kanaler och innehavare av Premium-sporträttigheter, och görs tillgängligt för besökare i ett antal tematiska paket prissatta från 49 kronor per månad till 199 kronor per månad för totalpaketet.

Underhållningspaketet erbjuder tittare on-demand-tillgång dygnet runt till stora drama- komedi- och sci-fi-serier som 2 1/2 män, Vänner, Cityakuten, Supernatural och Smallville, och dokumentärpaketet inkluderar prisbelönta dokumentärer från ledande filmskapare. Sportpaketet inkluderar direktsändningar av UEFA Champions League-fotboll, ATP- och Davis Cup-tennis, ishockey från NHL och HockeyAllsvenskan, och racing från Formel 1 och Nascar Sprint Cup Series. Filmpaketet innehåller nya storfilmer från hela världen som Hancock, Bråka inte med Zohan och Flyga Drake, liksom moderna klassiker som Harry Potter och Hemligheternas Kammare, Ocean’s Eleven och Kill Bill. Totalpaketet erbjuder tittare obegränsad tillgång till samtliga paket. Samtliga paket tecknas på hemsidan.

“Vi vill erbjuda svenskar TV som de kan välja att se var och när det passar dem. Lanseringen av paket på nätet är nästa steg i vårt arbete att göra detta. Vi strävar efter att erbjuda både gratis- och betalunderhållning tillgängligt för tittare på ett flexibelt sätt - när som helst, var som helst, oavsett hur man väljer att se på TV” säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige.

Filmpaketet kostar 99kr/månad, Sportpaketet 159kr/mån, Underhållningspaketet 49kr/mån, Dokumentärpaketet 49kr/mån och totalpaketet erbjuds för en kostnad av 199kr/mån. Inledningsvis finns ett introerbjudande på 99kr/mån för totalpaketet med förhoppning om att få hjälp av våra tittare att via bloggen utveckla tjänsten.

Vad är Viasat OnDemand?

Viasat OnDemand är en tjänst som erbjuder TV-program, filmer, serier och sport precis när du vill. Viasat OnDemand finns både på nätet och direkt i TVn. Via tjänsten på nätet ges tittaren tillgång till livestreamad sport, filmer, serier och dokumentärer. Tidigare har innehållet kunnat köpas styckvis, från och med idag kan man också abonnera på programpaket. Viasat OnDemand samlar utöver detta Sveriges största Playkanaler – SVTPlay, TV3Play, TV4Play med flera – på ett och samma ställe på nätet.

Viasat OnDemand finns också i TVn genom att koppla digitalboxen till hemmets bredband. Ett tryck på VOD-knappen på fjärrkontrollen leder till Viasat OnDemand, där man kan välja vad man vill se direkt på TVn hemma i TV-soffan.

• svt play
  • tv3play
  • tv4 play
  • viasat on demand
  • viasat ondemand
  • film
  • on demand

Viasat Broadcasting är det största affärsområdet inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även fri-TV-kanaler i Tjeckien, Ungern, Slovenien, Bulgarien, Makedonien och Ghana, betal-TV-kanaler i Central- & Östeuropa och i USA och en satellit-TV-plattform i Ukraina. MTGs TV-tillgångar når över 125 miljoner människor i 30 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-bolag CTC Media (Nasdaq: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum. MTG är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.