Odd expanderar med lokal och personal

Med ett av de mest smakfullt inredda kontoren i Videum Science Park vill Nina Möller inte bara skapa en härlig arbetsmiljö åt sig själv och sina anställda. Hon är övertygad om att de också säljer in uppdrag till kunder genom att visa på helheten i kommunikationen. Från stilen på kontoret till den grafiska profilen, val av bild och text på webbplatsen och inlägg i sociala medier. Allt ska spegla verksamheten.

Odd kommunikation startade 2003 som enskild firma, blev aktiebolag 2011 och flyttade under 2018 in i Videum Science Park. Verksamheten står på två ben där det ena handlar om att vara en extern marknadsavdelning åt företag och det andra om rådgivning och utbildning inom marknadsföring.

- Odd har kunder både lokalt och nationellt och vi började få många fler förfrågningar än vi klarade av, vilket gjorde att vi tog beslut om att anställa en tredje medarbetare, säger Odds ägare och grundare Nina Möller. Då kom också behovet av en större lokal.

En bra dag på jobbet för Nina är när det är flow, när det sjuder av kreativitet i mixen av projekt. I coronakrisen har Odd stått stadigt med sina två inriktningar. Vårens fysiska utbildningar har flyttats fram, men inget har ställts in och som extern marknadsavdelning har kunderna nu mer tid att ta tag i saker och ting. Själva satsar Odd på att förbereda mer utbildningar och se till så de kan ta in fler kunduppdrag inför hösten.

- Våra dörrar står alltid öppna så att folk ska känna sig välkomna, berättar Nina. En dag kom också EC Utbildning, en annan hyresgäst i Videum Science Park, och knackade på. I och med expansionen av lokal hade vi möjlighet att ta in en praktikant från dem och det finns utrymme att expandera med en eller två medarbetare till. Sedan får vi be Videum om en än större lokal, avslutar Nina med ett leende.