​Forskarlunch om att öka värdet på en fastighet

På veckans Forskarlunch, som är den första på distans, får vi insikt om hur vi kan öka värdet på en fastighet genom hållbarhet, välbefinnande och stärkt ekonomi.

Enligt Elaheh Jalilzadehazharis forskning uppnås de högsta värdena på en fastighet när en arkitektonisk design bidrar till att förbättra välbefinnandet hos människan. Utformningen av byggnader omfattar idag mycket mer än att utvärdera en enda egenskap, till exempel energiförbrukning. Istället ligger fokus på helheten och värdeskapande ur det mänskliga perspektivet.

MEDVERKANDE Elaheh Jalilzadehazhari
Teknisk doktor, Hållbart byggande - Institutionen för skog och träteknik Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Det övergripande målet för Elahehs forskning är att förbättra regionala utvecklingspolicyer inom byggindustrin. Elaheh tilldelades i januari 2020 Linnéstipendium för forskning inom ekologisk hållbar utveckling.

Forskarlunchen den 27 maj är den första som hålls på distans där alla deltagare deltar uppkopplade via dator eller mobil. Till skillnad från tidigare forskarluncher blir det denna dag inget eftersnack under en mingellunch, men frågor kan skickas in i förväg eller ställas via chatt under föreläsningen.

TID & DATUM klockan 12.00-12.45 den 27 maj
FÖR VEM öppen för alla intresserade
PLATS alla deltar på distans via dator/mobil

Media är välkomna att anmäla sig för att bevaka forskarlunchen på distans.

Forskarluncher
Forskarlunchen är ett samarbete mellan Videum Science Park och Linnéuniversitetet. Aktuella forskningsföredrag hålls med efterföljande lunch och diskussion. Syftet är att knyta kontakter och att hitta synergieffekter mellan forskningsprojekt och ge uppslag till nya intressanta samarbeten mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor.